MS Windows
briani 27239
-> DreamScenes Fra Stardocks <-
Fra : Jens

Dato : 21-07-07 17:09

God Lørdag Eftermiddag til jer alle i ms.windows (Vista) Nyhedsgruppen !

Mit navn er Jens og jeg har spørgsmål angående disse DreamScenes "Living
Wallpapers",
som kommer fra Stardocks - Dream Win Costomize.
http://dream.wincustomize.com/index.aspx

Jeg har læst at man skal have Windows Vista Ultimate for at se disse
DrømmeBilleder -
Og man skal bruge et program, som hedder Stardocks Deskscapes for at kunne
se dem på sin Computerskærm.
Prøvede at downloade programmet - Men : "Can Only Be used with Vista
Ultimate"
- Det har jeg ikke - Har Windows Home Premium 32 bit, som var
pre-installeret på PCen.

Jeg har set et par stykker af disse DrømmeBilleder ... Sea Turdle, Clouds,
Underwater, Roller Coster
(Som er i et format, som kan vises af Windows Media Player)

Men de andre er af typen DREAM.fil - Og kan vist kun ses med før omtalte
Stardocks Program på en Vindows Ultima PC.

.... Der er nogle, jeg har set (som ikke-bevægelige billeder ca. 8x4 cm)
Silence, SolarGlow, CityScape, FutureWorld, PolarLight, SharkPit, CliffTop,
DetroitByNight, PolarLight og flere, som ser flotte ud !

Er der nogen i Nyhedsgruppen som kender disse DreamScenes fra deres Vista
Ultimate?

Jeg kunne godt tænke mig at se nogle af disse i stor størrelse - Og måske
levende - Som ScreenSawer.
Men hvordan?
Er der alternative muligheder for at konvertere til et andet format, som kan
vises i Media Player?
Ja - Jeg har søgt lidt med Google - Men har ikke været heldig at finde
noget.

Er der nogen i Nyhedsgruppen, som ved noget? Og kan hjælpe mig?
Hvor man kan se større billeder eller måske ligefrem finde et program, som
virker på Vista Home Premium,
som kan vise nogle af disse DrømmeBilleder.

På forhånd tak og STOR hilsen fra Jens

Fra : FK

Dato : 21-07-07 22:34

Hej Jens
har lige prøvet at køre den her model som er nævnt denne side
http://vistadk.blogspot.com/2007/06/fattigmands-dreamscene-vlc-media-player.html

det virker fint.

mvh.FK

Fra : Jens

Dato : 22-07-07 08:53

God Søndag !
"FK" <himself@xxxdk2net.dk> skrev i meddelelsen

> har lige prøvet at køre den her model som er nævnt denne side
> http://vistadk.blogspot.com/2007/06/fattigmands-dreamscene-vlc-media-player.html
Tak for linket, som jeg læste og prøvede at afspille med.
Kunne godt spille SeaTurdle (Som er i Windows Media Format)
Men kan ikke afspille SharkPit og andre af DREAM.fil format med VLC Player
(Eller med Windows Media Player)
Jeg kan kun få den til at afspille én gang.
Kunne godt finde DirektX og afspille én gang.
Derefter skulle man klikke på Video Menu og vælge Wallpaper -
Det kunne jeg ikke finde (Der stod gem skærmbillede, hvad jeg gjorde - men
kunne ikke finde det bag efter)
Kunne heller ikke finde Repeat One i Playlist.
Så jeg fik det ikke til at virke som Wallpaper - Kun som Video.
Og DREAM.fil kunne jeg ikke få gang i.

> det virker fint.
Jeg der lyder jo godt ...

> mvh.FK

Tak for tipset -
Mon du har tid til at forklare mig nærmere om hvordan du fik det til at
virke?
- Som Wallpaper og ikke kun som film

Og kan du åbne DREAM.fil?

Venlig Hilsen Jens