MS Windows
briani 27239
Ram, hvilke sidder i min PC ?
Fra : Olsen

Dato : 17-07-07 23:22

Hvilket program kan fortælle, hvilken slags ram der sidder i min PC ?

\Olsen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 17-07-07 23:49

Olsen skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Hvilket program kan fortælle, hvilken slags ram der sidder i
> min PC ? \Olsen

CPUZ
Belarc Advisor
Everest

og flere andre kan gøre det

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 18-07-07 05:26

Jan Vestergaard wrote:

> og flere andre kan gøre det

SIW - den kræver bla. ingen installation, da den kun består af en exe-fil.

Jesper Poulsen

Fra : Ole Christiansen

Dato : 18-07-07 07:24

"Olsen" <snyd@c.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilket program kan fortælle, hvilken slags ram der sidder i min PC ?
>
> \Olsen

Gå i BIOS ved opstart.

--
/ole

Fra : ai

Dato : 18-07-07 08:51

muligvis de nævnt programme,

der sikreste er: løft låget og læs fabrikat og størrelse
på dine ram blokke.
/ai

Fra : Gamle

Dato : 18-07-07 12:08

ai wrote:
> muligvis de nævnt programme,
>
> der sikreste er: løft låget og læs fabrikat og størrelse
> på dine ram blokke.
> /ai

Muligvis???

Det er ikke særlig sikkert for en ukyndig at skulle rode med rammen. De
sidder sjældent så man kan aflæse det hele. Der er noget der hedder statisk
electricitet.
Og af egen erfaring ved jeg, at SIW og Everest fortæller alt om computeren.
Dvs. hardware og installeret software.

Mvh.
Torben