simple Lyde i c++ ?
Fra : Vladislav

Dato : 07-07-01 00:04

Jeg er en c++ newbie der gerne vil have sit program til at udføre noget mere
avanceret end
en standard \a bip lyd

Jeg prøvede at finde noget om emnet på nettet, men fandt ikke andet end
nogle eksempler på hvordan man bruger ActiveX til at afspille wav-filer osv

så avanceret skal det ikke være - jeg husker stadig de gamle DOS spil der
lavede 8bit lyde
det er netop dét jeg leder efter

Hvad kan I anbefale/råde ?

Fra : Kent Friis

Dato : 07-07-01 08:23

Den Sat, 7 Jul 2001 01:04:27 +0200 skrev Vladislav:
> [...]
>
>så avanceret skal det ikke være - jeg husker stadig de gamle DOS spil der

Hvis det er DOS, så har du sikkert en sound() - det havde TurboPascal
i hvert fald.

Hvis det absolut skal være windows, så tror jeg du skal over i det mere
avancerede - det behøver dog ikke være værre end
PlaySound(wavfilnavn, 0, 0x20001);

Mvh
Kent
--