MS Windows
briani 27239
Win XP home 32bit Vs. Win Vista Premium 64~
Fra : Ukendt

Dato : 13-07-07 12:38

Hejsa

Jeg har en AMD Atlon 64 3200+ med 2 GB Ram. På Asus A8V Delux bundkort.

Den køres med en Windows XP Home 32bit.

Jeg tænke på om jeg skulle opdater til en Windows Vista Premium 64bit!?

Men ved ikke hvor meget power jeg får mere ud af det?
Jeg bruger mest maskinen til Photoshop og musik!

Nogen der ved noget?

vh
Dan

Fra : Sune Storgaard

Dato : 13-07-07 12:44

"Dan" <sortdam*_snableA_*gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Den køres med en Windows XP Home 32bit.
> Jeg tænke på om jeg skulle opdater til en Windows Vista Premium 64bit!?

Dum ide hvis du spørger mig, men du kan få syn for sagen selv hvis du kender
nogen med sådan en cd, så kan du køre i 30 dage "trial" inden du beslutter
dig.

> Men ved ikke hvor meget power jeg får mere ud af det?

Irritation, ærgelser over at have spildt pengene og lavere ydelser er nogle
af hovedtrækkene.

> Jeg bruger mest maskinen til Photoshop og musik!

Ingen af de 2 ting vil umiddelbart drage fordel af vista fremfor xp.

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-07 13:23

Okay! Ja det lyder ikke lovene!

Jeg havde nok mest de 64bit i tankerne om at de måske kunne sætte lidt mere
fut i maskinen?

Dan

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 13-07-07 23:50

"Sune Storgaard" skrev

> "Dan" skrev

> Dum ide hvis du spørger mig, men du kan få syn for sagen selv hvis du
> kender nogen med sådan en cd, så kan du køre i 30 dage "trial" inden du
> beslutter dig.

Kun hvis Dan overvejer at anvende mere end 4 GB RAM indenfor den overskue-
lige fremtid kan det svare sig at anvende 64-bit udgaven af Vista.

Prøveperioden kan udvides til 120 dage ved at køre dette fra en kommando-
prompt:

slmgr /rearm

http://www.petri.co.il/extend_windows_vista_activation_period_with_slmgr_vbs.htm

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-07-07 13:26

Den 13-07-07 13.38 skrev Dan følgende:

> Jeg tænke på om jeg skulle opdater til en Windows Vista Premium 64bit!?
>
> Men ved ikke hvor meget power jeg får mere ud af det?
> Jeg bruger mest maskinen til Photoshop og musik!

Du får mindre power. Til gengæld får du nogle flottere farver på skærmen
- især hvis dit grafikkort understøtter aero.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Beskyt dine data med stærk kryptering - velegnet til bærbare computere

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 13-07-07 20:41

> Du får mindre power. Til gengæld får du nogle flottere farver på skærmen -
> især hvis dit grafikkort understøtter aero.

Det får man vel også i 32bit udgaven.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern nomorespam ved svar på E-mail.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-07-07 21:01

Den 13-07-07 21.40 skrev Jørgen Nielsen følgende:

> Det får man vel også i 32bit udgaven.

Prøv at læse emnelinjen igen. Det er XP 32-bit vs Vista 64 bit.
Men du har ret i, at man også får flottere farver i Vista 32-bit. Man
får dog også der mindre power end med XP.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Desktop Sidebar smelter internettet sammen med din computer.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 16-07-07 17:13

> Prøv at læse emnelinjen igen. Det er XP 32-bit vs Vista 64 bit.
> Men du har ret i, at man også får flottere farver i Vista 32-bit. Man får
> dog også der mindre power end med XP.

Du har ret. Læste det forkert

Fra : Allan Vebel

Dato : 13-07-07 23:24

Dan skrev:

> Men ved ikke hvor meget power jeg får mere ud af det?

Du får kun power ud af det hvis du sætter mindst 2GB
RAM i maskinen - og dit øvrige hardware understøtter
Vista.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 13-07-07 23:31

Dan wrote:

> Jeg tænke på om jeg skulle opdater til en Windows Vista Premium 64bit!?

Hvis du skal have mere ud af din PC skal du enten bruge XP-64 eller
Linux-64.

Jesper Poulsen

Fra : Allan Vebel

Dato : 14-07-07 00:22

Jesper Poulsen skrev:

> Hvis du skal have mere ud af din PC skal du enten bruge
> XP-64 eller Linux-64.

Hvad bruger du selv?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 14-07-07 07:50

Allan Vebel wrote:

> Hvad bruger du selv?

Windows 2000 og Ubuntu64.

Jesper Poulsen

Fra : per f andersen

Dato : 14-07-07 12:58

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev
Hvis du skal have mere ud af din PC skal du enten bruge XP-64 eller
Linux-64.

-----
Jeg går ud fra at XP64 ikke er hurtiger ei sig selv, men hvis man bruger 4
GB får man måske hurtigere afvikling pga. større hukommelse?

mvh per

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 15-07-07 04:16

per f andersen wrote:

> Jeg går ud fra at XP64 ikke er hurtiger ei sig selv, men hvis man bruger 4
> GB får man måske hurtigere afvikling pga. større hukommelse?

XP64 _er_ hurtigere i sig selv, idet den anvender 64-bit
instruktionssættet, der (for AMD's vedkommende) er kraftigt optimeret
ift. 32-bit instruksionssættet (x86).

Desuden er spillet Far Cry optimeret for AMD64 (AMD's 64-bit
instruksionssæt som Intel modvilligt har måttet implementere).

XP64 er naturligvis også hurtigere end Vista64, da det ikke har samme
ublu hardwarekrav.

Jesper Poulsen