MS Windows
briani 27239
Netværk, Vistaog slumre
Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 12-07-07 19:34

Hej

Jeg har en pc med Vista. Det er ret irriterende, at hver gang pc'en har
slumret, så skal deaktivere og reaktivere netforbindelsen. Standard gateway
går tabt.

Netforbindelsen hører til ejendommen og udbyderen er Aplus. Der er en boks,
der regitrerer MAC-adressen på maskinen og så kører det som det skal.
Bortset fra at Vista glemmer eller sletter oplysningerne om IP osv.

Jeg har prøvet dette hotfix, men det fixede ikke noget.

http://support.microsoft.com/kb/933872/en-us

Kender andre problemet og løsning på det. Bortset fra at slå slumre fra.

Med venlig hilsen

Mark

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 13-07-07 07:25

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> http://support.microsoft.com/kb/933872/en-us
>
> Kender andre problemet og løsning på det. Bortset fra at slå slumre fra.

Jeg har oplevet noget lignende på vores LAN. Efter slumring kunne den finde
på at "cutte" netværksdrevene, uhandy når Dokumentfolderen ligger der. Vi er
gået bort fra "slumring", det virker tilsyneladende ikke efter hensigten

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 13-07-07 08:21

> [...]
> finde på at "cutte" netværksdrevene, uhandy når Dokumentfolderen ligger
> der. Vi er gået bort fra "slumring", det virker tilsyneladende ikke efter

Irriterende. Jeg kan faktisk godt lide slumre-funktionen, men ikke hvis jeg
skal genaktivere netadgangen hver gang.

Med venlig hilsen

Mark