MS Windows
briani 27239
Klone XP til anden IDE controller uden sys~
Fra : Robert Eriksen

Dato : 12-07-07 13:47

Nogen der ved om det er muligt at fortælle XP hvor den skal lede efter
Mass Storage Driver (MSD) før den går i INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE BSOD?

Sagen er den at jeg gerne ville kunne tilføje MSD'ere løbende til et
Ghost image, som så skal kunne bruges til flere forskellige PATA og SATA
maskiner.
Jeg har forsøgt at lægge stien til driverne i DevicePath i registry men
det er vist ikke helt nok.

Jeg ved det kan lade sig gøre med SysPrep og [SysPrepMassStorage]
sektionen i sysprep.inf, men det vil så betyde at når MSD'erne skal
opdateres skal imaget mellemlande på en fungerende model, Hardware IDs
skal hives ud af .INF filer, lægges i Sysprep.inf, maskinen SysPreppes
og nyt image lægges op.
Istedet ville jeg gerne kunne nøjes med at smide driverne direkte i
f.eks. D:\Drivers\Sata og så skulle XP selv finde ud af det.

Nogen der ved hvordan?

/Robert

P.S.
Jeg er udmærket klar over maskinerne naturligvis skal syspreppes inden
de smides i produktion, men inden SysPrep køres har vi et program der
trækker oplysninger om computeren/brugeren ud af en database og generer
en sysprep.inf (og nogle andre ting) ud fra det, og derefter køres sysprep.