MS Windows
briani 27239
It-borger-hastighedstest
Fra : Elmer Fjort

Dato : 12-07-07 11:32

Har programmet installeret, men kan pludseligt ikke finde det.
Nogen der ved hvad programmet kalder sig når det er installeret??

Elmer

Fra : Elmer Fjort

Dato : 12-07-07 11:36

"Elmer Fjort" <Whoknows@Whocares.com> skrev i en meddelelse
> Har programmet installeret, men kan pludseligt ikke finde det.
> Nogen der ved hvad programmet kalder sig når det er installeret??

Findes der andre programmer der kan teste adgangen til internettet ??

Elmer

Fra : Rado

Dato : 12-07-07 13:58

On Thu, 12 Jul 2007 12:35:36 +0200, "Elmer Fjort"
<Whoknows@Whocares.com> wrote:

>"Elmer Fjort" <Whoknows@Whocares.com> skrev i en meddelelse
>
> Findes der andre programmer der kan teste adgangen til internettet ??

Min erfaring er at ITBorgers program ikke kan bruges til ret meget.
Det samme gælder TDCs test. Jeg har lige prøvet ITBorgers program
endnu engang på min 10/1 linie, og får samme resultat som jeg altid
gør: ca. 5 Mbit ned og 8-900 Kbit op.

De 8-900 Kbit op er ikke helt ved siden af, hastigheden er dog normalt
lidt højere, men download hastigheden er helt forkert. Jeg sidder lige
nu og tester download over Giganews (Holland), og der kører den med
9-9.5 Mbit i gennemsnit. Både min Newsreader og DU-Meter er enige om
dette.

Jeg kan anbefale DUMeter, den måler ret præcist:

http://dumeter.com

Vær blot opmærksom på at hvis det interne netværk kører over samme
netkort som internetforbindelsen, så vil den interne traffik blive
adderet til målingerne. Så de skal altså foretages mens der ingen
anden netværkstrafik er, til eller fra den pågældende maskine.

--
Rado

Intelligence is that faculty of mind, by which order is perceived in a situation
previously considered disordered.- Haneef A. Fatmi

Fra : Elmer Fjort

Dato : 12-07-07 14:29

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> adderet til målingerne. Så de skal altså foretages mens der ingen
> anden netværkstrafik er, til eller fra den pågældende maskine.

Takker det vil jeg prøve!

Elmer

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 12-07-07 19:51

Rado wrote:

> Det samme gælder TDCs test. Jeg har lige prøvet ITBorgers program

Tænker du på denne:
http://hastighedstest.tdc.dk/

Den virker faktisk efter hensigten - de tal den kommer med svarer til de
hastigheder jeg henter med.

Jesper Poulsen

Fra : Rado

Dato : 13-07-07 02:25

On Thu, 12 Jul 2007 20:51:12 +0200, Jesper Poulsen
<nospam@ingensteder.dk> wrote:

>Tænker du på denne:
>http://hastighedstest.tdc.dk/
>
>Den virker faktisk efter hensigten - de tal den kommer med svarer til de
> hastigheder jeg henter med.

Tja, her er hvad den viser lige nu for min 10/1 Mbit linie:

1:
Download hastighed: 587.5 KB/sek (4700 kb/sek)
Upload hastighed: 76.3 KB/sek (610 kb/sek)

2:
Download hastighed: 526.5 KB/sek (4212 kb/sek)
Upload hastighed: 71.9 KB/sek (575 kb/sek)

Til sammenligning har jeg lige prøvet at down- og uploade via
Giganews, her kører det p.t. med omkring 8000 kb ned, 880 kb op.

Og sådan har det været hver gang jeg har testet, indtil nu. TDC viser
omkring det halve af hvad jeg reelt har i download. Og det er ikke
DUMeter der snyder, den viser det samme gennemsnit som TDCs test når
jeg kører den.

Fra : emj

Dato : 13-07-07 06:31

Rado skrev:

> [...]
>
>2:
>Download hastighed: 526.5 KB/sek (4212 kb/sek)
>Upload hastighed: 71.9 KB/sek (575 kb/sek)

Måske får du bare ikke mere selv om du betaler for 10/1

Jeg har 3072/384 og
TDCtesten viser 3079/363
og
3161/339

TPSpeedStat viser
2940/370
og
2940/370

Det er såmænd da ret så pæne målinger, som svarer til det, jeg
forventer.

Hilsen emj
--
http://lamaguf.dk/

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 13-07-07 07:58

emj skrev:

>Det er såmænd da ret så pæne målinger, som svarer til det, jeg
>forventer.

Har 8064/512 kbit/s

TDCmåleren 8297/529 kbps

TPSpeedstat 8.24 / 0.54 Mbit/s

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Rado

Dato : 13-07-07 14:10

On Fri, 13 Jul 2007 07:31:11 +0200, emj <emj@> wrote:

>Måske får du bare ikke mere selv om du betaler for 10/1

Det gør jeg jo som jeg skriver over Giganews. Der er den faktisk ofte
tæt på de 10 Mbit i download. Men TDCs måler viser aldrig over 5 Mbit.

Fra : Rado

Dato : 13-07-07 14:26

On Fri, 13 Jul 2007 07:31:11 +0200, emj <emj@> wrote:

>Måske får du bare ikke mere selv om du betaler for 10/1

Linjen er iøvrigt testet af TDC til at kunne klare 17 Mbit.

Fra : Karsten Andersen

Dato : 13-07-07 09:32

Fri, 13 Jul 2007 03:24:45 +0200, skrev Rado, på 37 linier, i
<bbjd9355t4hotio8sgs3ve0fnv9395bchh@4ax.com>, :

en 10/10 linie

dovnload 19777 kbps
upload 14809 kbps

så jeg syntes nu den passer fint

Karsten
Jylland

Fra : Rado

Dato : 13-07-07 14:26

On Fri, 13 Jul 2007 10:32:21 +0200, Karsten Andersen <karsten@jyde.dk>
wrote:

>Fri, 13 Jul 2007 03:24:45 +0200, skrev Rado, på 37 linier, i
> [...]

Det gør den så bare ikke hos mig, hvorfor kunne jeg godt lide at vide.

Har lige prøvet igen:

Download hastighed: 567.3 KB/sek (4538 kb/sek)
Upload hastighed: 76.3 KB/sek (610 kb/sek)

Download hastighed: 510.5 KB/sek (4084 kb/sek)
Upload hastighed: 74.4 KB/sek (595 kb/sek)

Download hastighed: 483.6 KB/sek (3869 kb/sek)
Upload hastighed: 74.5 KB/sek (596 kb/sek)

Download hastighed: 495.4 KB/sek (3963 kb/sek)
Upload hastighed: 73.9 KB/sek (591 kb/sek)

Download hastighed: 415.8 KB/sek (3326 kb/sek)
Upload hastighed: 74 KB/sek (592 kb/sek)

Download hastighed: 479.4 KB/sek (3835 kb/sek)
Upload hastighed: 72.6 KB/sek (581 kb/sek)

Til sammenligning, et par minutter senere:

Giganews: ~ 8 Mbit konstant, i gennemsnit

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 12-07-07 11:47

Elmer Fjort skrev:

>Nogen der ved hvad programmet kalder sig når det er installeret??

TPSpeedStat1.0.exe

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : ai

Dato : 12-07-07 11:52

det installeres ikke,
det er bare en exe fil navn: TPSpeedStat1.0 exe

/ai