MS Windows
briani 27239
gratis office program?
Fra : Filip

Dato : 09-07-07 20:42

Hvilke alternativer er de bedste der svarer til Microsofts Office som er
gratis???

Filip

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 09-07-07 20:43

Filip wrote:

> Hvilke alternativer er de bedste der svarer til Microsofts Office som er
> gratis???

OpenOffice.org

Jesper Poulsen

Fra : Filip

Dato : 09-07-07 20:44

> OpenOffice.org

Ok - det var hurtigt svaret

Flere forslag?

Fra : Ole Christiansen

Dato : 10-07-07 06:50

"Filip" <filipran@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Ok - det var hurtigt svaret
>
> Flere forslag?

Fugleunge.

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 10-07-07 08:16

"Filip" <filipran@gmail.com> wrote in message

> Ok - det var hurtigt svaret
>
> Flere forslag?

Det er muligt, der er flere, men jeg vil gerne vædde mine morgenbirkes i en
uge på, at du ikke finder noget bedre. Jeg har brugt det i mange år. Det er
suverænt.

/Ole

Fra : Per

Dato : 10-07-07 10:41

/Ole (6000) wrote:
> "Filip" <filipran@gmail.com> wrote in message

> Det er muligt, der er flere, men jeg vil gerne vædde mine
> morgenbirkes i en uge på, at du ikke finder noget bedre. Jeg har
> brugt det i mange år. Det er suverænt.

Det er i virkeligheden så godt at det er mig en gåde at MS kan sælge
officepakken overhovedet. Specielt når man ser på prisen.

Openoffice er et helt fantastisk program....

I øvrigt er mange af de gratis programmer du finder på nettet ofte bedre end
købeprogrammer, netop fordi de er lavede af dedikerede programmører.

/Per

Fra : -=JF=- priv

Dato : 10-07-07 15:24

"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Det er i virkeligheden så godt at det er mig en gåde at MS kan sælge
> officepakken overhovedet. Specielt når man ser på prisen.
>
> Openoffice er et helt fantastisk program....

Nu bli'r man jo nysgerrig, og bliver nødt til at prøve
Hvordan arbejder det sammen med MS Officepakken... Kan de læse hinandens
filformater og formateringer?

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 10-07-07 15:55

-=JF=- priv wrote:

> Nu bli'r man jo nysgerrig, og bliver nødt til at prøve
> Hvordan arbejder det sammen med MS Officepakken... Kan de læse hinandens
> filformater og formateringer?

OO.org kan læse de "gamle" MS Office-formater, men MS har valgt ODF fra
som er OO.org's format. ODF er i øvrigt en ISO-standard: ISO/IEC 26300.

Jesper Poulsen

Fra : -=JF=- priv

Dato : 10-07-07 16:02

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i meddelelsen

OO.org kan læse de "gamle" MS Office-formater, men MS har valgt ODF fra
som er OO.org's format. ODF er i øvrigt en ISO-standard: ISO/IEC 26300.

Har netop hentet pakken og gi'r mig til at lege lidt med det.
Reelt er der jo ikke noget at sige til at MS har valgt ODF fra. De bliver jo
nødt til at beskytte deres interesser når der nu findes et gratis alternativ
til deres ret pebrede tilsvarende produkt.

OT: Gad vide hvor mit indlæg er blevet af?
Jeg kan se dit svar, men ikke mit oprindelige spørgsmål... Jeg ville have
besvaret mit eget indlæg for at fortælle at jeg havde fået svar på mit
spørgsmål - men det er tilsyneladende gået til de evige bitmarker.

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 11-07-07 12:25

Du kan hente filter til PDF og ODF hos Microsoft. Jeg er ikke sikker
på om de kun findes til nyeste Office version.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 11-07-07 14:40

Jens Peter Karlsen [FP-MVP] wrote:
> Du kan hente filter til PDF og ODF hos Microsoft. Jeg er ikke sikker
> på om de kun findes til nyeste Office version.

Kan den skrive ODF?

Jesper Poulsen

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 12-07-07 14:49

"Jesper Poulsen" skrev

> Kan den skrive ODF?

Her er liste over ikke-supporterede ting:

http://odf-converter.sourceforge.net/features.html

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 12-07-07 15:17

Ja og PDF.

On Wed, 11 Jul 2007 15:40:02 +0200, Jesper Poulsen

Fra : emj

Dato : 12-07-07 15:47

Jesper Poulsen skrev:

>Kan den skrive ODF?

Hvad er ODF?

Hilsen emj
--
http://lamaguf.dk/

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 12-07-07 15:55

http://da.openoffice.org/opendocument.html

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : emj

Dato : 12-07-07 16:40

Ivan V. Klattrup skrev:

>http://da.openoffice.org/opendocument.html

Mange tak

Hilsen emj
--
http://lamaguf.dk/

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 10-07-07 16:10

"-=JF=- priv" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Nu bli'r man jo nysgerrig, og bliver nødt til at prøve
> Hvordan arbejder det sammen med MS Officepakken... Kan de læse
> hinandens filformater og formateringer?
Nu hopper jeg lige ind i tråden Openoffice er som gratis alternativ til
MS office da udemærket, men hvis man vil ofre lidt er der bedre
muligheder f.eks. denne http://www.software602.com/products/pcs/ under
300kr. og så har man noget der kan læse og skrive i MS office
filformater
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 10-07-07 16:13

Paul Østerby Sørensen wrote:

> 300kr. og så har man noget der kan læse og skrive i MS office
> filformater

Øhhh?

Det kan OpenOffice.org også...

Jesper Poulsen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 10-07-07 16:19

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

Det kan OpenOffice.org også...

Men det har svært ved at få dig til at betale for at gøre det

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 10-07-07 19:41

Ivan V. Klattrup wrote:
> "Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
>
> Det kan OpenOffice.org også...
>
> Men det har svært ved at få dig til at betale for at gøre det

Hvad, hvem... Hvor er du?

Jesper Poulsen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 10-07-07 19:52

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

Hvad, hvem... Hvor er du?

her
Jesper Poulsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 10-07-07 20:26

Ivan V. Klattrup wrote:
> "Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvad, hvem... Hvor er du?
>
> her

Quotefucker.

Jesper Poulsen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 10-07-07 10:46

Filip skrev:

> Flere forslag?

Floppyoffice

http://www.xtort.net/office-and-productivity/floppy-office/

Fra : Peter Fischer

Dato : 10-07-07 16:54

Filip skrev:

> Ok - det var hurtigt svaret
>
> Flere forslag?

Der behøves ikke flere forslag.

--
m.v.h.

Peter Fischer, Slangerup

Fra : Filip

Dato : 10-07-07 19:22

> Der behøves ikke flere forslag.

Ok. Jeg har fattet at I generelt er meget glade for det program. Er hermed
hentet og installeret. Tak for hjælpen

Filip

Fra : Jack

Dato : 10-07-07 17:15