MS Windows
briani 27239
Hvor finder jeg computernavn på en disk me~
Fra : Martin /Helsingør

Dato : 06-07-07 16:39

Jeg har forbundet en harddisk med en crashet Windows XP installation til min
PC. Disken ligger i en USB box, og jeg kan se hele indholdet af den.

Hvordan kan jeg se navnet på den PC disken er pillet ud af?

Det er vigtigt for mig, da jeg skal reetablere nogle shares.

På forhånd tak

Martin /Helsingør

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 06-07-07 20:01

Martin /Helsingør wrote :
> Jeg har forbundet en harddisk med en crashet Windows XP installation til min
> PC. Disken ligger i en USB box, og jeg kan se hele indholdet af den.
>
> Hvordan kan jeg se navnet på den PC disken er pillet ud af?

Jeg prøvede at søge efter mit computernavn blandt log-filerne, og fandt
det i c:\windows\debug\netsetup.log.

--

/klaus

Hold din (udbyders) mailserver fri for spam;
krypter din email-adresse til højre for "@".

Fra : Martin /Helsingør

Dato : 06-07-07 20:08

"Klaus Jørgensen" skrev i en meddelelse

> Jeg prøvede at søge efter mit computernavn blandt log-filerne, og fandt
> det i c:\windows\debug\netsetup.log.

Tak for det Klaus. Så fik jeg også workgruop?en på plads.

Godt tækt!

God weekend

Martin /Helsingør

Fra : Sune Storgaard

Dato : 06-07-07 20:04

"Martin /Helsingør" <mailme.nospam@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvordan kan jeg se navnet på den PC disken er pillet ud af?
>
> Det er vigtigt for mig, da jeg skal reetablere nogle shares.

Find et program til at redigere i en "offline" registrerings database, så
hiv fat i denne nøgle:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\Controlset001\Control\Computername\ActiveComputerName

Den "burde" [tm] være samme som navnet... et forsøg værd ihvertfald :)

Mener at EzPCFix kan bruges til at hente en fremmede database med.