MS Windows
briani 27239
XP hænger
Fra : Ole

Dato : 06-07-07 11:19

Er der nogen som har oplevet at deres XP pludselig hænger eller bliver
utroligt langsom - tilsyneladende helt uden grund.
Det er typisk under afvikling af Outlook Express og Internet explorer.

Jeg køre med XP professional ver. 2002, servicepack 2 på en stor nyere Dell
Computer med en Intel 3.40 Ghz CPU og 4 GB ram.

Gode råd er er meget velkommen

/Ole

Fra : Max

Dato : 06-07-07 11:32

Hej Ole

> Er der nogen som har oplevet at deres XP pludselig hænger eller bliver
> utroligt langsom - tilsyneladende helt uden grund.

Køre du med automatisk opdatering.

--
Mvh Max

Fra : Ole

Dato : 06-07-07 11:45

Hej Max,
Ja - jeg køre med automatisk opdatering.
Mvh
/Ole

Fra : Max

Dato : 06-07-07 12:48

Hej Ole

> Ja - jeg køre med automatisk opdatering.

Prøv at slå den fra.

--
Mvh Max

Fra : Ole

Dato : 06-07-07 14:42

Fordi?
Mvh
/Ole

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 06-07-07 16:41

Ole wrote:
> Fordi?

Fordi automatisk opdatering kan finde på at kvæle maskinen.

Gider du at gøre os en tjenester og læse her:

Jesper Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 06-07-07 12:14

"Ole" <ole.worm@post2.tele.dk> wrote in message
> Er der nogen som har oplevet at deres XP pludselig hænger eller bliver
> utroligt langsom - tilsyneladende helt uden grund.

Hvad siger Task Manager på det pågældende tidspunkt?

mvh
///M

Fra : Ole

Dato : 06-07-07 12:44

Den hænger også - nogle gange er jeg nødt til at gribe til hardware reset

mvh
/Ole

Fra : Hans

Dato : 06-07-07 13:08

Ole wrote:
> Den hænger også - nogle gange er jeg nødt til at gribe til hardware
> reset

Hvad siger Logbogen? Er der hændelser med gule klatter hvor der står Disk?

Hans

Fra : Ole

Dato : 06-07-07 14:35

Jeg må blankt erkende, at jeg ikke har været opmærksom på hændelsesloggen,
men det eneste jeg kan se i forbindelse med denne morgens delvise frysning
er:

Hændelsestype: Advarsel
Hændelseskilde: Userenv
Hændelseskategori: Ingen
Hændelses-id: 1517
Dato: 06-07-2007
Klokkeslæt: 10:34:19
Bruger: NT AUTHORITY\SYSTEM

Nu vil jeg notere mig alle frysninger eller delvise frysninger for
efterfølgende at dumpe hændelserne fra loggen når jeg har startet op igen.
Håber på den måde at finde årsagen til mine problemer.

mvh
/Ole

Fra : Ole

Dato : 08-07-07 13:55

Hans wrote:
Hvad siger Logbogen? Er der hændelser med gule klatter hvor der står Disk?
--

Følgende var at finde på min log umidelbart inder system begynte at låse
sidste gang:
Dato: 08-07-2007
Klokkeslæt: 12:50:32
Bruger: Udeladt
Computer: udeladt
Beskrivelse:
Fejlen "RPC-serveren er ikke til rådighed. " opstod på DCOM fra computeren
(Computer navnet udeladt) under forsøg på at aktivere serveren:
{5A5AA0AA-1DEB-4683-96B0-B43301E83971}

Når jeg ser på system loggen nogle dage bagud kan jeg se at der har været
flere tilsvarende fejl, om det passer med tiden for frysningerne ved jeg da
jeg først er begyndt at notere tiderne for frysningerne.

Mvh
/Ole

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 10-07-07 23:42

"Ole" skrev
> [...]
> computeren (Computer navnet udeladt) under forsøg på at aktivere
> serveren: {5A5AA0AA-1DEB-4683-96B0-B43301E83971}
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Hvis jeg søger efter tallet på live.com eller Google finder jeg beskri-
velser af at det er HPBPRO.exe som går ned:

http://cc.msnscache.com/cache.aspx?q=8280187385746&lang=da-DK&mkt=da-DK&FORM=CVRE4

"Fixing a DCOM Error: Event 1006 in your Event Log

Some HP printer drivers have a program called "HPBPRO.EXE". If you are
getting event #1006 in your event logs, chances are HPBPRO.EXE is causing
it. If the Event Properties description has "{5A5AA0AA-1DEB-4683-96B0-
B43301E83971}" in it, you can be assured this is the case. The way to stop
this error is to search your registry for "{5A5AA0AA-1DEB-4683-96B0-
B43301E83971}" and delete that key. Be careful when you edit the registry!
To be sure you are deleting the right thing, confirm that there is an
entry in that key that says "HP Port Resolve Class"."

Grunden til at det virker som om maskinen hænger, er sikkert at HPBPRO.ÉXE
forsøger at tale med printeren og at den sikkert er gået i dvale (så
forsøger driveren alle mulige tricks for at komme i kontakt med den og
fejler fordi printeren er for lang tid om at komme ud af dvale). Hvis du
slår strømbesparelse fra på printeren kan du måske undgå problemet (du
skal så selv huske at slukke den). Hvordan man gør det afhænger af din
printer, det bør stå i manualen hvis det kan lade sig gøre.

Et alternativ kunne være at afinstallere printeren og hente en nyere
driver hos HP.

Denne fra et HP forum antyder dog at det kan være HP Toolbox som er skyld
i fejlen (det ville ikke overraske mig, HP Toolbox er noget skrammel):

https://forums1.itrc.hp.com/service/forums/questionanswer.do?threadId=969147

Fra : Allan Vebel

Dato : 08-07-07 01:27

Ole skrev:

> pludselig hænger eller bliver utroligt langsom

Hvilke antivirusprogrammer har du installeret?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Ole

Dato : 08-07-07 10:28

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i en meddelelse

> Hvilke antivirusprogrammer har du installeret?
>
> --
> Allan Vebel
> http://html-faq.dk

Norton 2006

Mvh
/Ole

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 08-07-07 11:09

Ole wrote:

> Norton 2006

Der har du forklaringen. Norton Anti Virus er utroligt sløvende for PC'en.

Jesper Poulsen

Fra : Allan Vebel

Dato : 08-07-07 21:30

Ole skrev:

> Norton 2006

Jeg fiskede for om du har flere antivirusprogrammer
installeret på en gang - det kan sløve masinen så
meget ned at den stort set bliver ubrugelig.

Prøv at rense maskinen med Ccleaner[1], og undersøg
bagefter om du har noget spyware[2] installeret.

[1] http://ccleaner.com/download/
[2] http://housecall60.trendmicro.com/housecall/en/index.htm

--
Allan Vebel