MS Windows
briani 27239
Windows Mediaplayer..(fri mig fra det onde~
Fra : Jan Sørensen

Dato : 05-07-07 17:56

Hej herinde .

Jeg har gjort noget rigtigt dumt.. Jeg har opdateret min Windows Mediaplayer
(XP) til sidste nye version.

Jeg kan ikke finde en "lukkenedknap" og trykker derfor på den røde knap i
øverste hj. hjørne. Ja den lukke skam, men forsætter med at køre skjult og
bruger 100% af CPU-Kraften og kan kun stoppes med "Ctrl+Alt+Del".

Kan det virkelig have sin rigtignokhed? Gør jeg mon noget forkert?

Sidste udvej.. Kan jeg få min gamle player tilbage igen, for den fejlede (ud
over det sædvanlige) ikke noget.

På forhånd (og håb), tak for svar.
Hilsen Jan .

Fra : Rado

Dato : 05-07-07 18:55

On Thu, 5 Jul 2007 18:56:10 +0200, "Jan Sørensen"
<jansteendk@hotmail.com> wrote:

>Sidste udvej.. Kan jeg få min gamle player tilbage igen, for den fejlede (ud
>over det sædvanlige) ikke noget.

Jeg fortrød også, så jeg slap af med den igen gennem System Restore.
Den gamle virkede fint bagefter.

--
Rado

"Mind KNOWS. It does not /learn/. All-knowledge is timeless
to an Illuminate." - Lao Russell

Fra : Jan Sørensen

Dato : 05-07-07 19:17

Uhhhh... Så har jeg dummet mig endnu mere, for under min hæftige
"computeroprydning" den anden dag fjernede jeg alle "gendannelsespunkterne"
på nær det sidste (anbefalet af MS), så der ligger uhyret også og lurer...

Jammen så er der jo kun 2 ting at gøre. Vente på den næste version (Gud
bedre det) af playeren eller begå selvmord, for mig bekendt er der jo kun
den player der kan afspille .wmv filer og dem har jeg en del af.
Forresten, jeg har prøvet at reinstallerer den, men det ændrede ikke noget..

Hurrahh for de "gennemtestede" MS produkter..

Jan .

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 05-07-07 19:32

Jan Sørensen wrote:

> bedre det) af playeren eller begå selvmord, for mig bekendt er der jo kun
> den player der kan afspille .wmv filer og dem har jeg en del af.

Zoom Player Professional kan også - heldigvis

Jesper Poulsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 05-07-07 19:33

Jesper Poulsen wrote:

> Zoom Player Professional kan også - heldigvis

Samt VLC.

Jesper Poulsen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-07-07 19:34

Vent lidt endnu med at købe rebet ... http://www.videolan.org/vlc

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs hvorfor bliver spammerne ved med at spamme dig, og hvordan du

Fra : Jan Sørensen

Dato : 05-07-07 20:26

Hej igen og tak for svar og håb .

Jeg prøvede flux at hente den der VLC player. Den kan gengive wmv filer, men
desværre ikke dem alle.
De nyere wmv-versioner "fryser" i et flot digitalt farvemønster og dem kunne
den defekte (underlige) MS player trodsalt vise med sine skavanker.

Så det hele var lige ved, men træerne vokser jo sjældent ind i himlen.
Jeg har prøvet forskellige indstillinger af VLCen, dog uden det gjorde den
helt store forskel, måske er der noget jeg har overset ?

@ Kim er du stødt ind i nævnte problem?

Hilsen Jan .

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-07-07 20:54

Den 05-07-07 21.25 skrev Jan Sørensen følgende:

> [...]
> De nyere wmv-versioner "fryser" i et flot digitalt farvemønster og dem kunne
> den defekte (underlige) MS player trodsalt vise med sine skavanker.

Det har ikke noget at gøre med, om de er nye eller gamle. Dem med
farvemønstrene er licensbeskyttede, og den slags understøtter VLC Player
ikke.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Net Snippets kan gemme hele hjemmesider eller udklip fra dem i et

Fra : Rado

Dato : 05-07-07 20:54

On Thu, 5 Jul 2007 20:16:51 +0200, "Jan Sørensen"
> [...]

>bedre det) af playeren eller begå selvmord, for mig bekendt er der jo kun
>den player der kan afspille .wmv filer og dem har jeg en del af.

Media Player Classic 6.4.9.0 afspiller WMV og mange andre formater.
Personligt synes jeg den er en hel del bedre end VLC.

http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=82303

Med K-Lite Codec Pack kan den også afspille Flash og en hel masse
andet:

http://www.free-codecs.com/download/K_Lite_Codec_Pack.htm

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 05-07-07 21:39

Rado wrote:

> Media Player Classic 6.4.9.0 afspiller WMV og mange andre formater.
> Personligt synes jeg den er en hel del bedre end VLC.

MPC kan bare ikke afspille filer med fejl i, det kan VLC.

Jesper Poulsen

Fra : John T.

Dato : 06-07-07 18:46

"Jan Sørensen" <jansteendk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> "computeroprydning" den anden dag fjernede jeg alle
> "gendannelsespunkterne" på nær det sidste (anbefalet af MS), så der ligger

Nej for pokker, du slår gendannelsen fra NU og sætter den til igen.
Nu har den slettet dit uhyre og oprettet en gendannelse som den kører nu !!
John T.

Fra : Hans

Dato : 05-07-07 20:31

Jan Sørensen wrote:
> [...]
>
> Sidste udvej.. Kan jeg få min gamle player tilbage igen, for den
> fejlede (ud over det sædvanlige) ikke noget.

Det er måske ikke helt efter bogen, men har du prøvet og hente MP10 og
"stable" den ovenpå din MP11?

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=b446ae53-3759-40cf-80d5-cde4bbe07999&DisplayLang=da

Hans

Fra : emj

Dato : 05-07-07 20:49

Jan Sørensen skrev:

>Sidste udvej.. Kan jeg få min gamle player tilbage igen, for den fejlede (ud
>over det sædvanlige) ikke noget.

Meget let.
Du kan afinstallere version11 i kontrolpanels tilføj/fjern programmer,
så dukker den gamle op igen.
Hilsen emj
--
http://lamaguf.dk/

Fra : Hans

Dato : 05-07-07 20:55

emj wrote:

> Meget let.
> Du kan afinstallere version11 i kontrolpanels tilføj/fjern programmer,
> så dukker den gamle op igen.

Næppe, når alle gendannelsespunkter er fjernet som i Jans tilfælde, men du
har ret i at MP11 bør kunne fjernes via kontrolpanelet, og herefter burde
MP10 kunne installeres på normal vis.

Hans

Fra : emj

Dato : 05-07-07 21:59

Hans skrev:

>Næppe, når alle gendannelsespunkter er fjernet som i Jans tilfælde, men du
>har ret i at MP11 bør kunne fjernes via kontrolpanelet, og herefter burde
>MP10 kunne installeres på normal vis.

Jamen jeg ved, at WMP version 9 stadig ligger der og den dukker altså
op uanset at der er slettet gendannelsespunkter eller ej. WMP9 er en
del af den originale winxp installation.

Hilsen emj
--
http://lamaguf.dk/

Fra : John T.

Dato : 06-07-07 18:51

> [...]
> har ret i at MP11 bør kunne fjernes via kontrolpanelet, og herefter burde

Jo, den dukker op igen, jeg kører ikke med gendannelsespunkter fordi
at når der er tilstrækkelige mange, så sløver det maskinen kolossalt !!
Jeg mener at há læst at for hver 24 timer maskinen har kørt, gendannes der,
så man skal ind og slette med jævne mellemrum.
John T.

Fra : Jan Sørensen

Dato : 05-07-07 21:15

Heej igen og tak for de mange gode forslag ..

Jeg vil sove lidt på det og vende frygtelig tilbage med en rapport i løbet
af i morgen fredag, hvor jeg har prøvet både dit og dat .

Hilsen Jan (den håbfulde) ..

Fra : Jan Sørensen

Dato : 06-07-07 12:09

Hej igen (lang smøre) .

Nu er jeg en glad mand igen (verdensfreden i familien er atter
genetableret).

Jeg valgte følgende løsning, som i øvrigt også blev anbefalet på MS "hjælpesider",
fint nok.

Afinstallerede (på helt normal vis) Mediaplayeren Ver. 11 og den tilhørende
runtime 11 instalation.
Her kom MS med et skilt som sagde, at hvis jeg gjorde det, så ville jeg få
min tidligere player tilbage, Waaauv.

I MS forklaring på deres danske "hjælpeside" skrev de, at hvis jeg
afinstallerede Runtime 11, så kunne jeg risikerer at få en fejlmeddelelse
som sagde "xqpzæøå", eller noget i den stil, så derfor skulle jeg så
installere 9.5 runtime (KB891122), nå, det lød jo fornuftigt nok, så den fil
hentede jeg.

Efter en masse restarts frem og tilbage (hent noget mere kage), så ville jeg
prøve om playeren virkede via Stifinderen, ups nu sad der små VLC iconer på
alt, så måtte jeg jo lige afinstallere den også.
I øvrigt en player lige efter mit hoved, simpel og ligetil, synd den ikke
kan afspille alle wmv filer.

Jeg prøvede atter at afspille en wmv fil via Stifinderen, men nu kunne XP
ikke kende wmv filen trods mediaplayerens små iconer overalt ??
Nå tænkte jeg, det er nok fordi der intet Runtime er.. Så jeg prøvede så at
installerer KB891122, men det kunne jeg heller ikke,, forkert sprog sagde
den Aiiiii (download henvist fra en dansk MS "hjælpeside"??). Ja så var jo
rådne dyr jo gode..
Men Murphy var mig nådig, på skiltet "XP kender ikke filen", var der en
onlinefunktion jeg kunne bruge og her blev jeg nu ledt frem til en
Mediaplayer Ver.10 installation, ohhh nooo, var min gamle ikke en Ver.9.5
??, øhhh, skal skal ikke, så jeg kastede mig ud i det med dødsforagt og håb.
Til min store forbavselse, så varede installationen ganske kort og vupti,
frem kom min gode gamle player og nu kunne XP kende filerne og alt virker
atter som i de gode gamle dage ..

Morale:
Hold dig langt væk fra Media player 11.
Hvordan hulen vil ham Billemand dog ha, at alm. dødlige (mig selv incl.)
skal kunne hitte ud af alt det her ?? og hvornår lærer MS at skrue lidt ned
for tempoet, så vi får nogle produkter der er testet ordentligt, de bruger
jo bl.a. mig bekendt "kun" 32000 testbrugere.

Tak for hjælp til alle og må kraften være med jer, nu virkaren.
Hilsen Jan ..

Fra : emj

Dato : 06-07-07 15:24

Jan Sørensen skrev:

>Morale:
>Hold dig langt væk fra Media player 11.

Sikke noget vrøvl. MP11 er en særdels god player og kan klare alt, men
det kræver at man gider anskaffe de fornødne codex.

Hilsen emj
--
http://lamaguf.dk/

Fra : Jan Sørensen

Dato : 06-07-07 16:29

Øhhh... Hvorfor er alle mine problemer med Player 11 nu bare pludselig et
spørgsmål om jeg "gider" anskaffe de nødvendige codex ??

Det er der ingen der har nævnt før ?

Jan ...

Fra : MN

Dato : 06-07-07 15:31

"Jan Sørensen" <jansteendk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej igen (lang smøre) .

KLIP

> Morale:
> Hold dig langt væk fra Media player 11.

Aldrig i livet. Virker perfekt.

Fra : John T.

Dato : 06-07-07 18:57

"MN" <duerikke@nospam.nospam> skrev i en meddelelse

> "Jan Sørensen" <jansteendk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>>
> KLIP

> Aldrig i livet. Virker perfekt.

Også her, hent codex på nettet og install. hele "skidtet"
så virker det !
John T

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 06-07-07 19:14

John T. wrote:

> Også her, hent codex på nettet og install. hele "skidtet"

If it works don't fix it. Det sidste nye er ikke nødvendigvis det bedste.

Jesper Poulsen