/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
firewall i win 2000?
Fra : Poul Johannsen


Dato : 05-07-07 17:16

Hej

Har win 2000 egentligt en indbygget firewall?
Jeg har win 2000 sp4 og ville hører om der er en indbygget firewall.
Hvis ikke hvilken firewall kan anbefales uden at forstyrre brugeren
mens man er på nettet.

Mvh Poul


 
 
Snuden (05-07-2007)
Kommentar
Fra : Snuden


Dato : 05-07-07 18:39

On 05 Jul 2007 16:15:35 GMT, Poul Johannsen
<poul_johannsen@43Y60hotmail.com> (slet 43Y60) wrote:

>Hej
>
>Har win 2000 egentligt en indbygget firewall?

Nej

>Jeg har win 2000 sp4 og ville hører om der er en indbygget firewall.

Det er der ikke.

>Hvis ikke hvilken firewall kan anbefales uden at forstyrre brugeren
>mens man er på nettet.

Personligt foretrækker jeg Kaspersky Internet Suite
--
Snuden

"I am a river to my people" -Auda abu Tayi

Jesper Poulsen (05-07-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 05-07-07 18:46

Poul Johannsen (slet 43Y60) wrote:

> Hvis ikke hvilken firewall kan anbefales uden at forstyrre brugeren
> mens man er på nettet.

Du er ikke selv brugeren?

Den bedste firewall er sund fornuft. Problemet er at firewalls ofte
giver falsk tryghed; en forkert opsat firewall er værre end slet ingen
firewall.

Skal man endeligt beskytte mod umotiverede angreb udefra er en
NAT-router løsningen. Jeg sidder bag NAT, men har ingen firewall på min
Windows 2000 SP4. Har heller ikke aktivt antivirus.


--
Mvh
Jesper Poulsen

Poul Johannsen (07-07-2007)
Kommentar
Fra : Poul Johannsen


Dato : 07-07-07 11:53

Hej

>
>Du er ikke selv brugeren?
>

Nej. Regner med at min kæreste vil have win 2000 på sin pc, hvor
win me er på i øjeblikket.

>Den bedste firewall er sund
>fornuft. Problemet er at firewalls ofte
>giver falsk tryghed; en forkert
>opsat firewall er værre end slet ingen
>firewall.

Hun surfer mest på spil.tv2.dk, så hun er kun på de danske sider.

>
>Skal man endeligt beskytte mod
>umotiverede angreb udefra er en
>NAT-router løsningen. Jeg sidder
>bag NAT, men har ingen firewall på min
>Windows 2000 SP4. Har heller ikke
>aktivt antivirus.
>

Hun vil helt sikker ikke have en NAT-router og hun har avast
antivirus på sin win me.

Mvh Poul


Jesper Poulsen (07-07-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 07-07-07 18:19

Poul Johannsen (slet WI3EI) wrote:

> Hun vil helt sikker ikke have en NAT-router og hun har avast

Hvorfor vil hun helt sikkert ikke det?
Ved hun hvad det er og hvilke fordele det giver?


--
Mvh
Jesper Poulsen

Jesper Poulsen (05-07-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 05-07-07 18:49

Poul Johannsen (slet 43Y60) wrote:

> Har win 2000 egentligt en indbygget firewall?

BTW, så er den rette firewall-gruppe dk.edb.sikkerhed


--
Mvh
Jesper Poulsen

Allan Vebel (06-07-2007)
Kommentar
Fra : Allan Vebel


Dato : 06-07-07 01:11

Poul Johannsen (slet 43Y60) skrev:

> Har win 2000 egentligt en indbygget firewall?

Nej!

> Hvis ikke hvilken firewall kan anbefales uden at
> forstyrre brugeren mens man er på nettet.

Har du en normal router på din internetforbindelse,
er den normalt forsynet med en firewall, så skulle
alle brugere på systemet være beskyttet.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk



Rado (06-07-2007)
Kommentar
Fra : Rado


Dato : 06-07-07 13:35

On Fri, 6 Jul 2007 02:10:51 +0200, "Allan Vebel" <spam@do.not> wrote:

>Poul Johannsen (slet 43Y60) skrev:
>
>> Har win 2000 egentligt en indbygget firewall?
>
>Nej!
>
>> Hvis ikke hvilken firewall kan anbefales uden at
>> forstyrre brugeren mens man er på nettet.
>
>Har du en normal router på din internetforbindelse,
>er den normalt forsynet med en firewall, så skulle
>alle brugere på systemet være beskyttet.

Mod indkommende trafik ja. Men det er nu også en god ide med en
softwarefirewall der kan holde øje med udgående trafik (hvis man
ellers har temperament til at skulle klikke på pop-up bokse hele
tiden).


--
Rado

"Mind KNOWS. It does not /learn/. All-knowledge is timeless
to an Illuminate." - Lao Russell

John (06-07-2007)
Kommentar
Fra : John


Dato : 06-07-07 13:45

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> (hvis man
> ellers har temperament til at skulle klikke på pop-up bokse hele
> tiden).

Hele tiden? Det skal man ikke i de firewall's jeg kender.

Efter en indlæringsperiode husker firewall'en hvilke programmer, der har
tilladelse til at gå på nettet.

John



Rado (06-07-2007)
Kommentar
Fra : Rado


Dato : 06-07-07 14:03

On Fri, 6 Jul 2007 14:44:49 +0200, "John" <nogen@pladderballe.ok>
wrote:

>"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
>> (hvis man
>> ellers har temperament til at skulle klikke på pop-up bokse hele
>> tiden).
>
>Hele tiden? Det skal man ikke i de firewall's jeg kender.
>
>Efter en indlæringsperiode husker firewall'en hvilke programmer, der har
>tilladelse til at gå på nettet.

Det afhænger sikkert at hvilken der er tale om, og hvordan den er
konfigureret. Min egen (Norman) spørger f.ex. om man vil tillade
kørsel af active-x scripts og lignende når man går ind på websites der
kører med disse. Og da de fleste besøger nye websites hele tiden, vil
den også poppe op hele tiden.


--
Rado

"Mind KNOWS. It does not /learn/. All-knowledge is timeless
to an Illuminate." - Lao Russell

John (06-07-2007)
Kommentar
Fra : John


Dato : 06-07-07 14:14

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Min egen (Norman) spørger f.ex. om man vil tillade
> kørsel af active-x scripts og lignende når man går ind på websites der
> kører med disse. Og da de fleste besøger nye websites hele tiden, vil
> den også poppe op hele tiden.

Oops, dén kendte jeg ikke!

Ja, så er der jo nok at se til, men det kan vel også have en vis
underholdningsværdi.

John :)



Rado (06-07-2007)
Kommentar
Fra : Rado


Dato : 06-07-07 15:15

On Fri, 6 Jul 2007 15:13:47 +0200, "John" <nogen@pladderballe.ok>
wrote:

>"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
>> Min egen (Norman) spørger f.ex. om man vil tillade
>> kørsel af active-x scripts og lignende når man går ind på websites der
>> kører med disse. Og da de fleste besøger nye websites hele tiden, vil
>> den også poppe op hele tiden.
>
>Oops, dén kendte jeg ikke!
>
>Ja, så er der jo nok at se til, men det kan vel også have en vis
>underholdningsværdi.

Tja, hvis man kan lide at trykke på knapper :)




--
Rado

"The obvious is that which is never seen
until someone expresses it simply."
- Christian Morgenstern

Jesper Poulsen (06-07-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 06-07-07 16:44

Rado wrote:

> Mod indkommende trafik ja. Men det er nu også en god ide med en
> softwarefirewall der kan holde øje med udgående trafik (hvis man

Ja, hvis man ikke ved hvilke programmer man anvender og hvad de gør. Men
med sund fornuft er en softwarefirewall ganske unødvendig.


--
Mvh
Jesper Poulsen

Poul Johannsen (07-07-2007)
Kommentar
Fra : Poul Johannsen


Dato : 07-07-07 11:55

Hej

>Nej!
>

Ok.

>Har du en normal router på din internetforbindelse,
>er den normalt forsynet med en firewall, så skulle
>alle brugere på systemet være beskyttet.

Win 2000 er mere beregnet til min kærestes pc, hvis hun vil have
den.
Jeg har selv en nat-router+ win xp og win vista.

Mvh Poul


Axel Hammerschmidt (06-07-2007)
Kommentar
Fra : Axel Hammerschmidt


Dato : 06-07-07 10:49

Poul Johannsen <poul_johannsen@43Y60hotmail.com> wrote:

> Hej
>
> Har win 2000 egentligt en indbygget firewall?

Ja.

<http://homepages.wmich.edu/~mchugha/w2kfirewall.htm>

Snuden (06-07-2007)
Kommentar
Fra : Snuden


Dato : 06-07-07 15:33

On Fri, 6 Jul 2007 11:48:32 +0200, hlexa@hotmail.com (Axel
Hammerschmidt) wrote:

>Poul Johannsen <poul_johannsen@43Y60hotmail.com> wrote:
>
>> Hej
>>
>> Har win 2000 egentligt en indbygget firewall?
>
>Ja.
>
><http://homepages.wmich.edu/~mchugha/w2kfirewall.htm>

Det er IPSEC firewall'ing, og det er ikke det der spørges til. Det er
heller ikke aktivt som default, hvilket XP's firewall jo som regel er.
--
Snuden

"I am a river to my people" -Auda abu Tayi

Axel Hammerschmidt (07-07-2007)
Kommentar
Fra : Axel Hammerschmidt


Dato : 07-07-07 13:21

Snuden <snudie@hotmail.com> wrote:

> On Fri, 6 Jul 2007 11:48:32 +0200, hlexa@hotmail.com (Axel
> Hammerschmidt) wrote:
>
> >Poul Johannsen <poul_johannsen@43Y60hotmail.com> wrote:
> >
> >> Hej
> >>
> >> Har win 2000 egentligt en indbygget firewall?
> >
> >Ja.
> >
> ><http://homepages.wmich.edu/~mchugha/w2kfirewall.htm>
>
> Det er IPSEC firewall'ing, og det er ikke det der spørges til. Det er
> heller ikke aktivt som default, hvilket XP's firewall jo som regel er.

En firewal er en firewall. De virker all på samme måde.

Jesper Poulsen (07-07-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 07-07-07 18:26

Axel Hammerschmidt wrote:

> En firewal er en firewall. De virker all på samme måde.

Korrekt, men nogle er lettere at opsætte end andre og en forkert opsat
firewall er mindre værd end slet ingen.


--
Mvh
Jesper Poulsen

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408937
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste