MS Windows
briani 27239
WinXP
Fra : Michael Jensen

Dato : 02-07-07 19:45

Hej Alle er der nogen der kan hjælpe mig
Står men min kammerats maskine og kan ikke få den til at starte den skriver
at den mangler
NTLDR ?

Michael Jensen
m_jensen@tele2adsl.dk

Fra : Gamle

Dato : 02-07-07 19:48

Michael Jensen wrote:
> Hej Alle er der nogen der kan hjælpe mig
> Står men min kammerats maskine og kan ikke få den til at starte den
> skriver at den mangler
> NTLDR ?

Første link i Google (der kommer mange)
"NTLDR mangler" er en besked der ofte møder computerbrugere der kører
med Windows XP. Men det at NTLDR mangler er en sandhed med modifikationer.
www.helgec.dk/ntldr.html

Held og lykke.

Mvh.
Torben

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 02-07-07 20:17

Gamle wrote:

> www.helgec.dk/ntldr.html

Den er stærkt mangelfuld. Ofte er det en partition der ikke er sat aktiv.

Jesper Poulsen

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 03-07-07 09:59

Jesper Poulsen frembragte:

> Den er stærkt mangelfuld. Ofte er det en partition der ikke er sat aktiv.

Hvad mener du?
Hvis det har været et kørende system, har partitionen været aktiv..

...::JMJ::..

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 03-07-07 15:12

..::JMJ::.. wrote:

> Hvad mener du?
> Hvis det har været et kørende system, har partitionen været aktiv..

Ja, men mærkelige ting sker ofte i en PC.

Jesper Poulsen

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 03-07-07 10:38

Jesper Poulsen wrote:

> Den er stærkt mangelfuld. Ofte er det en partition der ikke er sat
> aktiv

De sidste gange (læg mærke til flertal) linux har fucket min windows
op og fjernet at partitrionen er aktiv, får jeg ikke fejlmeldingen ntldr
mangler, men der intet styrestystem.

mvh
Henning