MS Windows
briani 27239
FTP Problemer
Fra : Salmack

Dato : 25-06-07 06:26

Jeg har et problem med min FTP.

Når folk downloader fra mig, så har de problemer
med at filerne stopper ved 99.9%, og så kan de ikke
genoptage hentningen, da FTP'en (eller noget andet)
påstår, at filen er hentet korrekt.

Jeg har haft problemet længe, og jeg har både prøvet
med flere forskellige FTP programmer samt fået skiftet
min router ud. men stadig det samme problem.

Hvis ikke jeg finder ud af hvad der er problemet, kan jeg
blive nødt til at formatere computeren, og det har jeg
IKKE lyst til overhovedet

Salmack

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 25-06-07 16:11

On Mon, 25 Jun 2007 07:25:51 +0200, Salmack <salmack_dk@yahoo.co.uk>
wrote:

> [...]
>med flere forskellige FTP programmer samt fået skiftet
>min router ud. men stadig det samme problem.

Men så ligger problemet vel ikke hos dig, men hos dem der downloader
fra dig...

>Hvis ikke jeg finder ud af hvad der er problemet, kan jeg
>blive nødt til at formatere computeren, og det har jeg
>IKKE lyst til overhovedet

Det er nok heller ikke nødvendigt....

Hvad er det du har liggende på ftp-serveren - og hvor er det helt
præcis overførslen stopper....

Et vildt gæt er at du har film -dvs DVD'er - liggende, og at
downloadet stopper lige omkring 4 GB.

I så fald er forklaringen at modtageren forsøger at downloade til et
FAT32 formatteret drev: Og FAT32 har en maksimal filstørrelse på knap
4 GB.

Her er løsningen at modtageren skifter til NTFS...

<mlr>

Fra : Salmack

Dato : 25-06-07 16:34

Det er lige meget hvad folk downloader, så
har de problemerne med at filerne stopper
ved 99.9%.

Det har intet med filsystemet at gøre, da det
både er Linux og Windows folk der har problemet.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 25-06-07 16:55

On Mon, 25 Jun 2007 17:33:48 +0200, Salmack <salmack_dk@yahoo.co.uk>
wrote:

>Det er lige meget hvad folk downloader, så
>har de problemerne med at filerne stopper
>ved 99.9%.
>
>Det har intet med filsystemet at gøre, da det
>både er Linux og Windows folk der har problemet.

Ok, og du har prøvet flere forskellige FTP-programmer, og udskiftet
routeren...

Men så er der nok ikke andet at gøre, end at du lægger nogle passende
filer på FTP-serveren og giver os adressen. Så skal det vise sig om vi
oplever samme problem, og om vi kan give en forklaring....

<mlr>

Fra : Salmack

Dato : 25-06-07 17:36

> [...]
> filer på FTP-serveren og giver os adressen. Så skal det vise sig om vi
> oplever samme problem, og om vi kan give en forklaring....

Har laGt nogle rar filer og filmklip på 212.424.254.84 port 21.
User/pass er Test/Test

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 25-06-07 18:24

On Mon, 25 Jun 2007 18:35:38 +0200, Salmack <salmack_dk@yahoo.co.uk>
wrote:

>Har laGt nogle rar filer og filmklip på 212.424.254.84 port 21.

Adressen er vist gal: 212.424 ?!?!

<mlr>

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 25-06-07 18:49

wrote:

>Har laGt nogle rar filer og filmklip på 212.424.254.84 port 21.
>User/pass er Test/Test

Fandt den rigtige adresse og er ved at hente filerne...

Den første gik i hvert fald fint igennem, så der er næppe problemer
med din ftp-server...

Ftp skelner mellem text overførsel og binær overførsel. Min ftp server
og klient kører reelt binær uanset hvilken indstilling jeg vælger...

Men kan det tænkes at dine brugere downloader binærer filer (som dine
..rar filer) med ASCII indstilling - Det skal i hvert fald gå galt..

Bed dine brugere vælge 'bin' inden de begynder download - Alternativt
kan du måske tvinge din ftp-server til altid at køre binær.

<mlr>

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-06-07 18:49

Den 25-06-07 18.35 skrev Salmack følgende:

> Har laGt nogle rar filer og filmklip på 212.424.254.84 port 21.
> User/pass er Test/Test

Mit ftp-program kan ikke finde en server på den pågældende ip-adresse.
Og adressen svarer heller ikke på et ping. Har du skrevet forkert? ...
tjekker dit indlæg ... ja, det havde du, den rigtige adresse er
212.242.254.84.

Oplever samme fejl med NFTPPM på OS/2. Overført 5.925.980 ud af
5.955.213 - stalled 99%

Mit gæt er, at det er en regnefejl - at din ftp-server angiver en
forkert størrelse, og at hele filen er blevet overført.

Prøv at uploade en zip-fil. Problemet er, at wmv-filerne sagtens kan
afspilles, selvom der måske mangler lidt. Hvis en zip-fil mangler noget,
kan den ikke pakkes op. Du har ganske vist tre rar-filer liggende, men
jeg har ikke lyst til at downloade 45 MB med din begrænsede hastighed.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få hjælp til at bruge de gratis anti-spywareprogrammer Ad-Aware, Spybot

Fra : Salmack

Dato : 25-06-07 19:46

Har lagt en zip fil. Størrelse 7.198.588 bytes

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-06-07 20:57

Den 25-06-07 20.46 skrev Salmack følgende:
> Har lagt en zip fil. Størrelse 7.198.588 bytes

Den blev overført uden problemer. Jeg lagde desværre ikke mærke til,
hvordan WMV-filerne blev overført, men zip-filen blev overført som binær
fil. Måske Michael har ramt rigtigt med hensyn til tekst/binær overførsel?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Brug filtre i Outlook Express til at holde styr på dine mails og til at

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 25-06-07 19:13

wrote:

>Har laGt nogle rar filer og filmklip på 212.424.254.84 port 21.
>User/pass er Test/Test

Alle tre filer hentet hjem med en standard Win-XP ftp-klient i binær
indstilling !!!

Det må være text - ASCII / Binær problematikken der driller dig...

Prøv at tvinge din ftp-server til binær overførsel....

<mlr>