MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Er det normalt at Vista belaster SÅ meget?
Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 24-06-07 11:52

Hej

Har en bekendt med en maskine med følgende indhold:
Processor: Dual core 4400
Ram: 2GB
Grafikkort: Radeon x1650SE

Hvis det kun er MSN Messenger der er åbent på maskinen så er den belastet
med min 20%.
Umiddelbart synes jeg det lyder fuldstændigt vildt, hvad er jeres vurdering.
Endvidere så kører den op på 50-90% processorbelastning,
hvis der er feks. 3 internetexplorer vinduer åbne.
Det synes jeg også lyder helt i skoven
Hvad gør dumme mig for at få den længere ned i belastning?

--
mvh Uffe

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-06-07 12:45

>Hvis det kun er MSN Messenger der er åbent på maskinen så er den belastet
>med min 20%.

Jeg har MSN, Forte Agent, Skype samt lidt andet småt åbnet.. 2%
belastning ca.

Så der må være noget andet galt i dit setup..

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 24-06-07 13:11

> Jeg har MSN, Forte Agent, Skype samt lidt andet småt åbnet.. 2%
> belastning ca.
>
> Så der må være noget andet galt i dit setup..

Så er spørgsmålet bare hvad der er galt.
Der er tale om en HP Pavillion.
Ved ikke så meget mere om maskinen end det jeg har skrevet før.
Men hvad kan jeg kigge på for at få den til at blive tålelig?

--
mvh Uffe

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-06-07 16:23

>Så er spørgsmålet bare hvad der er galt.
>Der er tale om en HP Pavillion.

Hvilken model?

>Men hvad kan jeg kigge på for at få den til at blive tålelig?

Kræver du lister lidt flere specs på maskinen

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 24-06-07 21:13

> Hvilken model?

> Kræver du lister lidt flere specs på maskinen

Bilkas tilbud for ca 1 måned siden :-/

Hvilke specs er relevante for dig at vide?

--
mvh Uffe

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-06-07 21:30

>Hvilke specs er relevante for dig at vide?

Jeg så lige du havde listet ram og cpu.

Kan det være noget spyware der ligger og roder for dig?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Ukendt

Dato : 24-06-07 13:31

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Det synes jeg også lyder helt i skoven
> Hvad gør dumme mig for at få den længere ned i belastning?

Start med at åbne task manageren, så du kan se hvilke processor der bruger
de nævnte cpu-ressourcer.

Jeg bruger XP, så dette er mit eneste forslag.

Mvh Kim

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 24-06-07 13:40

"Kim" <-> skrev i en meddelelse

> "Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> wrote in message

> Start med at åbne task manageren, så du kan se hvilke processor der bruger
> de nævnte cpu-ressourcer.

Det er nemlig noget der forvirrer mig.
Der er intet der belaster særlig meget og der er ikke mange der belaster
lidt.
Der _burde_ kort sagt ikke være nogen stor belastning på maskinen

--
mvh Uffe

Fra : tp

Dato : 24-06-07 20:38

> Det er nemlig noget der forvirrer mig.
> Der er intet der belaster særlig meget og der er ikke mange der belaster
> lidt.
> Der _burde_ kort sagt ikke være nogen stor belastning på maskinen

Kig på windows task manager / yderevne - tryk på knappen resc.overvågning .
her kan du se præcis hvilke programmer der bruger hd, cpu, ram og net

Fra : Karsten Jensen

Dato : 24-06-07 14:41

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Det synes jeg også lyder helt i skoven
> Hvad gør dumme mig for at få den længere ned i belastning?

Når du kører med dualcore, så er det vel kun den ene kerne der er belastet
med de nævnte procent?. Min dualcore opfører sig ca. sådan som du beskriver
ovenover, men det berører tilsyneladende ikke performance hos mig.

Mvh.

Karsten

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 24-06-07 21:10

"Karsten Jensen" <ljoshfkjdjhlojubvkjdhg@invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> med de nævnte procent?. Min dualcore opfører sig ca. sådan som du
> beskriver ovenover, men det berører tilsyneladende ikke performance hos

De følges pænt ad, sådan ca.
De kan være at den ene ligger på 30% mens den anden ligger på 35%
Eller de ligger begge på ca 80-90%.
Dette er vel at mærke når der kun kører 1 spil som feks StarCraft og MSN
Messenger på maskinen.

--
mvh Uffe

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 24-06-07 21:32

Uffe Bærentsen skrev:

> Hvis det kun er MSN Messenger der er åbent på maskinen så er den
> belastet med min 20%.

20% af hvad?

CPU eller RAM?

> Umiddelbart synes jeg det lyder fuldstændigt vildt, hvad er jeres
> vurdering.

Min vurdering er at det er helt op til hvad der kører på maskinen, der
kan godt køre ting på maskinen som du ikke er opmærksom på. Du kan se
det via Joblisten og knappen "Vis processer fra alle brugere".

> Endvidere så kører den op på 50-90% processorbelastning, hvis der
> er feks. 3 internetexplorer vinduer åbne. Det synes jeg også lyder
> helt i skoven

Njah, hvis man besøger nogle websider som er inficeret med Flash, så er
det da ikke unaturligt at maskinen nærmest er ved at falde bagover på
grund af overbelastning (jeg tror ikke som sådan det er flash-
udvikleren, for belastningen finder sted uanset hvilken webside det
drejer sig om hvor der ikke nødvendigvis er de samme belastende
reklamer).

cw.dk bruger f.eks. 42 MB RAM hos mig uden at jeg foretager mig andet
end at gå ind på websiden.

Det er ikke meget bedre på v2.dk.

> Hvad gør dumme mig for at få den længere ned i belastning?

Bortset fra at lade være med at bruge maskinen kan du også vælge at
ignorere belastningen. Måske kunne du endda glæde dig over at der
bliver anvendt en maskine som i rige mål er i stand til at understøtte
det som brugeren af maskinen gerne vil bruge den til?

Fra : Erik K.

Dato : 25-06-07 10:22

> [...]
> bliver anvendt en maskine som i rige mål er i stand til at understøtte
> det som brugeren af maskinen gerne vil bruge den til?

Jeg har samme "problem" med min AMD Athlon 64 x 2 Dual Core 4000+. - Når
f.eks. AVG scanner computeren kan CPU-forbruget svinge imellem 50 og 100%,
men det går da ikke ud over stabiliteten.
I øvrigt er jeg i tvivl om, hvor vidt Vista-Gadgen VPU-forbrug kun viser
forbruget på den ene processor, eller om det er det totale forbrug??

Mvh
Erik

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 25-06-07 12:26

"Erik K." <erik.kirkeby@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> I øvrigt er jeg i tvivl om, hvor vidt Vista-Gadgen VPU-forbrug kun viser
> forbruget på den ene processor, eller om det er det totale forbrug??

Hvis jeg åbnet 'Windows Jobliste' (Ctrl+Alt+Del),
så viser den 2 grafer, der ikke altid følges 100%, så det burde være hver
for sig

Men det kunne være at jeg skulle kigge lidt på den der AVG.

--
mvh Uffe