MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Finde windows version på netværksklienter?
Fra : Optimus Prime

Dato : 22-06-07 08:44

Nogen der kender et program eller metode til at finde OS version på de
klienter, som sidder på et givent netværk?

Helt specifikt ønsker jeg at finde alle computere med Windows 9x på et
givent netværk - jeg skal bruge enten "computername" eller fx
IP-adresse(r), så jeg kan finde frem til den fysiske lokation

Vi har +2000 enheder, som tilgår vores netværk/domæne; men en mindre del
enheder har stadig Win9x og kan jo desværre få adgang til netværket hvis
der vælges anullér til domæne logon - det er dem jeg ønsker at finde så
de kan få kniven

Fra : Eliasen

Dato : 22-06-07 10:40

"Optimus Prime" <Prime@optimus.dk> wrote in message
> [...]
> der vælges anullér til domæne logon - det er dem jeg ønsker at finde så de

Prøv www.opmanager.com

Der får du et værktøj, der giver dig alle tænkelige oplysninger. Der er
inkluderet en MSSQL-base til din lokale maskine.

--
Eliasen