MS Windows
briani 27239
Windows Media Player kan ikke afspille bes~
Fra : Anders

Dato : 18-06-07 19:18

Hej,

Jeg har lige downloadet en video fra Google Video. Filen er i .avi
format, men Media Player kan ikke afspille den. Jeg får at vide, at der
muligvis ikke er understøttelse af det codec, den er kodet/komprimeret med.

Jeg har DivX installeret på maskinen. Jeg kan godt se videoklippet i
DivX Player. Jeg har en del andre DivX klip, som Media Player sagtens
kan afspille.

Kan jeg gøre et eller andet smart, så Media Player kan klare denne fil
også? Jeg vil meget gerne, hvis jeg kunne benytte så få playere som muligt.

Anders

Fra : Desserten

Dato : 18-06-07 20:16

"Anders" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> meget gerne, hvis jeg kunne benytte så få playere som muligt.

Find en XVid codec pack................så tror jeg du er kørende, også i WMP !

Fra : Anders

Dato : 18-06-07 21:08

Desserten skrev:
> Find en XVid codec pack................så tror jeg du er kørende, også i WMP !

Har lige downloadet den nyeste version (1.1.2) og installeret den. Men
jeg får stadig samme besked i WMP. Skal jeg gøre noget yderligere end at
installere xvid?

Anders

Fra : jørgen

Dato : 18-06-07 21:30

Anders wrote:

> Har lige downloadet den nyeste version (1.1.2) og installeret den. Men
> jeg får stadig samme besked i WMP. Skal jeg gøre noget yderligere end at
> installere xvid?

Et program som gspot kan give et hint om hvilket codec der skal bruges

Fra : Anders

Dato : 18-06-07 21:53

jørgen skrev:
> Et program som gspot kan give et hint om hvilket codec der skal bruges

Super!

Den skriver så:

Compatibility Note: Has Google Data Chunk

Codec: divx
Name:DivX 4 (OpenDivX)

Men det virker bare ikke i WMP.

Det er WMP 11 i Vista. Men prøvede også i WMP9 og WMP10 i XP uden held.

Anders

Fra : John T.

Dato : 19-06-07 07:08

> Men det virker bare ikke i WMP.
>
> Det er WMP 11 i Vista. Men prøvede også i WMP9 og WMP10 i XP uden held.
>
> Anders

Hej !
Prøv følgende:
Åbn WMP, tryk på fanen:
Aktuel afspilning / plug-ins / indstillinger / filtyper,
sæt så flueben i dem alle, så skulle det køre !!
Mvh. John T.

Fra : Anders

Dato : 19-06-07 08:41

John T. skrev:
> Åbn WMP, tryk på fanen:
> Aktuel afspilning / plug-ins / indstillinger / filtyper,
> sæt så flueben i dem alle, så skulle det køre !!

Jeg er med indtil:

Aktuel afspilning / plug-ins / indstillinger /

Når jeg trykker på indstillinger, kommer jeg ind i et vindue med flere
faneblade. Jeg har været dem alle igennem, men der er intet omkring
filtyper!

Anders

Fra : John T.

Dato : 19-06-07 09:11

> [...]
>
> Når jeg trykker på indstillinger, kommer jeg ind i et vindue med flere
> faneblade. Jeg har været dem alle igennem, men der er intet omkring

Hvilken version af WMP har du ?
John T.

Fra : Anders

Dato : 19-06-07 10:02

John T. skrev:
> Hvilken version af WMP har du ?

WMP 11 i Vista.

Anders

Fra : John T.

Dato : 19-06-07 10:34

> WMP 11 i Vista.
>
> Anders

Den kører jeg også med....
slå på tråden: 40 61 19 09
John T.

Fra : John T.

Dato : 20-06-07 16:02

"John T." <tilsted.bingo@pc.dk> skrev i en meddelelse

> "Anders" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Den kører jeg også med....

Det kunne da være rart at vide om du har fået det til at virke !!!!
John T.

Fra : Anders

Dato : 20-06-07 17:26

John T. skrev:
> Det kunne da være rart at vide om du har fået det til at virke !!!!
> John T.

Sorry, har været væk fra computeren. Har stadig ikke fået det til at
virke. Jeg fandt dog klippet på stage6.divx.com i stedet. Her kan jeg
godt få det til at virke i WMP 11.

Men det ville være rart, hvis jeg kunne få det første til at virke i WMP
alligevel.

Hvornår vil det passe dig, at jeg lige slår på tråden?

Anders

Fra : John T.

Dato : 21-06-07 06:06

> [...]
> alligevel.
>
> Hvornår vil det passe dig, at jeg lige slår på tråden?

Omkring middagstid er ok !!
John T.

Fra : Anders

Dato : 21-06-07 06:48

John T. skrev:
> Omkring middagstid er ok !!
> John T.

Er desværre optaget på det tidspunkt i dag, så jeg prøver bare lidt senere.

Anders

Fra : John T.

Dato : 21-06-07 07:16

> Er desværre optaget på det tidspunkt i dag, så jeg prøver bare lidt
> senere.
>
> Anders

OK !!

Fra : Anders

Dato : 21-06-07 18:34

Ok, jeg har lige prøvet at hente nogle andre videoer fra
video.google.com, og ingen af dem virker i WMP 11! Jeg har også fundet
det klip, jeg skulle bruge, et andet sted.

Så jeg tror bare, at jeg lader den være ved det. Men det kan være, at
jeg slår på tråden, hvis jeg får flere problemer med WMP 11.

Anders

Fra : John T.

Dato : 21-06-07 21:07

> [...]
>
> Så jeg tror bare, at jeg lader den være ved det. Men det kan være, at jeg
> slår på tråden, hvis jeg får flere problemer med WMP 11.

Ellers slår du på tråden, så sender jeg dig et skærmbillede af det sted
jeg mener du skal sætte flueben i.
Jeg havde samme problem med at visse videoer ville den ikke spille,
nu er der ingen prop.
John T.