Port forwardning fra cybercity
Fra : Lars

Dato : 02-08-07 22:25

Hej Ng

Jeg sidder lige og roder med at sætte en FTP-server op, men jeg kan ikke
lige finde ud af at forwarde port til min router fra Zyxel P2602R nogen som
kan hjælpe mig, og evt fortælle mig hvor jeg finder min IP adresse henne ??

Venlig Hilsen
Lars

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 02-08-07 22:54

Lars skrev:
> [...]
> kan hjælpe mig, og evt fortælle mig hvor jeg finder min IP adresse henne ??

Du bør sætte fast IP på maskinen der kører ftp. Afhænig af OS er det
lidt forskelligt hvordan det gøres.

/A

Fra : Ole

Dato : 03-08-07 21:37

"Lars" <mail@famgrau.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> som
> kan hjælpe mig, og evt fortælle mig hvor jeg finder min IP adresse henne

Der, hvor du skal ind i, er i routerens interface. Jeg kender dog ikke lige
den pågældende router. Du bør starte med at dobbelklikke på status for LAN
forbindelsen (under forudsætning af du kører kablet til boksen). Herinde
skal du finde IP adressen på standardgatewayen. Denne adresse skriver du i
en browser. Routeren kan finde på at bede om brugernavn og adgangskode,
hvilket sagtens kan være en eller anden kombination af admin/password, eller
måske kun admin i brugernavn. Når du er inde i interface, er det som regel
ligetil, når man har lokaliseret den side, hvor man kan lave opsætningen.

Ole

Fra : Per Nielsen

Dato : 05-08-07 19:46

Lars wrote:
> [...]
> ikke lige finde ud af at forwarde port til min router fra Zyxel
> P2602R nogen som kan hjælpe mig, og evt fortælle mig hvor jeg finder

Jeg kommer ind i opsætningen på min ZyXEL 2602R-61 (har også Cybercity) ved
at skrive flg i browserens adresselinje:

http://10.0.0.1:2033

10.0.0.1 er Standardgateway og DHCP-server. Min PC har IP-adresse 10.0.0.2.
Dine egne adresser finder du ved skrive "cmd" under Kør, og derefter
"ipconfig /all" (uden ").