1Giga kort
Fra : Dan

Dato : 27-07-07 07:43

Hej jeg har 2 pc'er med et 1Giga kort i hver som er sat sammen, men når jeg
overfør filer så kan jeg se at det kun bruger ca. 5% af 1Giga kortet ???????

hvorfor bruger den ikke 100%

den ene pc'er er w2000
den anden er xp pro
og jeg kan se den skulle kører 1,0 Gbps

Mvh
Dan

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 27-07-07 08:29

On Fri, 27 Jul 2007 08:42:43 +0200, "Dan" <dsl219109@vip.cybercity.dk>
wrote:

>Hej jeg har 2 pc'er med et 1Giga kort i hver som er sat sammen, men når jeg
>overfør filer så kan jeg se at det kun bruger ca. 5% af 1Giga kortet ???????
>
>hvorfor bruger den ikke 100%
Du kan ikke fylde de 1gb op med en alm. pc.
Men du burde komme noget over de 5 %.
Har du prøvet at lave en FTP overførsel mellen de 2 PCer men en større
fil på 10gb, og så måle tiden ?

>den ene pc'er er w2000
>den anden er xp pro
>og jeg kan se den skulle kører 1,0 Gbps
Hvad hastighed kører den anden med ?

/Hans

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-07 09:13

"Dan" <dsl219109@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Hej jeg har 2 pc'er med et 1Giga kort i hver som er sat sammen, men når
> jeg overfør filer så kan jeg se at det kun bruger ca. 5% af 1Giga kortet
> ???????
>
> hvorfor bruger den ikke 100%

Hvor ser du de procent-tal? Vel ikke i Task-manageren håber jeg.

I så fald kan du godt enten finde et andet program eller sætte den op til at
måle bytes i stedet for procentbelastning (kig i menuerne i T-M).

mvh
///M

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-07 09:14

> [...]
> Hej jeg har 2 pc'er med et 1Giga kort i hver som er sat sammen, men når
> jeg overfør filer så kan jeg se at det kun bruger ca. 5% af 1Giga kortet

Nå ja: Hvilket og hvor langt kabel har du imellem dem?

mvh
///M

Fra : Dan

Dato : 27-07-07 10:08

Hej

Det er 3m

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-07 10:54

> Hej
>
> Det er 3m

3m tørresnor eller snørrebånd?

PS. Læs venligst noget om citatteknik.

mvh
///M

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 27-07-07 17:27

"///M" <nomail> writes:

> "Dan" <dsl219109@vip.cybercity.dk> wrote in message
>
> Nå ja: Hvilket og hvor langt kabel har du imellem dem?

Kabellængden har minimal indflydelse på Dan's problem.

Problemet ligger sandsynligvis i netkortene - at de er noget skod.
Sidste år købte jeg en AMD64 baseret server med Gigabit
LAN-on-Motherboard (GLOM) og stak et billigt RTL8169 baseret kort i
min desktop. Der målte jeg 120-170 Mbit/s ved ftp mellem maskinerne.

Efter at have skiftet min desktop ud til en maskine med GLOM også,
måler jeg nu ~450Mbit/s med ftp.

Kai

Fra : ///M

Dato : 27-07-07 22:01

Kai Harrekilde-Petersen wrote:

> Kabellængden har minimal indflydelse på Dan's problem.

Tjae, hvis det var et meget langt kabel, så er det bestemt af betydning.

Jeg har dog heller ikke sagt det var af betydning - efter - han oplyste
længden, men jeg fastholder spørgsmålet om hvilken type det er - for hvis
det er hjemmelavet, så er det slet ikke sikkert hans netkort eller pc'ere
fejler noget. Han skriver også kun at han har sat dem sammen, ikke hvordan.
Hvis der sidder en switch imellem kan også den være synderen.

mvh
///M

Fra : Flemming Joensson

Dato : 27-07-07 20:18

"Dan" <dsl219109@vip.cybercity.dk> wrote in

> Hej jeg har 2 pc'er med et 1Giga kort i hver som er sat sammen, men
> når jeg overfør filer så kan jeg se at det kun bruger ca. 5% af 1Giga
> kortet ???????

Procenttal er ikke den bedste målestok for netoverførsel - prøv og hent
NetMeter eller DUMeter og fortæl hvilken bitrate de mener der overføres
med.

/flemming

Fra : Dan

Dato : 29-07-07 11:17

Hej det er et NETGEAR GA302T Gigabit Ethernet Adapter PCI og det er et kat 6
kabel og det er x-kabel.

Dan

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 29-07-07 12:22

Dan wrote:
> Hej jeg har 2 pc'er med et 1Giga kort i hver som er sat sammen, men når jeg
> overfør filer så kan jeg se at det kun bruger ca. 5% af 1Giga kortet ???????

Hvad måler du hastigheden med?

Jesper Poulsen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-07-07 12:39

On 27 Jul., 23:01, "///M" <nom...@mail.de> wrote:

> Tjae, hvis det var et meget langt kabel, så er det bestemt af betydning.

Nej det skulle det ikke have, hvis kablet er lavet efter de normale
standarter. Det har først noget at sige på hastigheden hvis der er
pakketab osv.

Er man inden for de 100meter skulle der absolut ingen problemer
være... Er man over de 100meter, fx 160M kan det nok begynde at knibe
en smugle med at undgå pakketab.

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-07 08:31

"Bjarke Hansen" <bjarke_h@hotmail.com> wrote in message

>Nej det skulle det ikke have, hvis kablet er lavet efter de normale
>standarter.

Meget langt kunne være 1500 meter - det kan normale standarder ikke klare.

mvh
///M

Fra : Nicolai

Dato : 30-07-07 10:12

> Meget langt kunne være 1500 meter - det kan normale standarder ikke klare.

Hey, jeg står lige og mangler et netkabel på 1500 mtr, kan du ikke lige give
mig et link til hvor det kan købes?

> mvh
> ///M

Nicolai

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-07 10:37

"Nicolai" <nogen@microsoft.com> wrote in message

> "///M" <nomail> skrev i en meddelelse

> Hey, jeg står lige og mangler et netkabel på 1500 mtr, kan du ikke lige
> give mig et link til hvor det kan købes?

> Nicolai

Nej, men jeg kan finde nogle der har 150 stk á 10 meter
Og når du så har sat dem sammen, så kan du med rette stille spørgsmålet som
denne tråd drejer sig om: hvorfor har jeg kun 100-160 kbps - *LOL*

mvh
///M

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 30-07-07 20:21

"Nicolai" <nogen@microsoft.com> writes:

> "///M" <nomail> skrev i en meddelelse

> Hey, jeg står lige og mangler et netkabel på 1500 mtr, kan du ikke lige give
> mig et link til hvor det kan købes?

Ingen problemer - bare søg efter "fiber" på edbpriser

Kai

Fra : Dan

Dato : 29-07-07 20:30

jeg har målt hastigheden til imellem 100 og 160 Kbps og det var med DU
Meter.