Escape sequence på en Cisco kasse
Fra : Andreas

Dato : 05-07-07 06:35

Nogen der ved hvordan laver en escape sequence på en Cisco kasse? Det
eneste jeg kan finde på nettet er CTRL+SHIFT+6 men det virker kun hvis
keyboard sproget er sat til US.

Nogen der har fået det til at virke med dansk keyboard?

AND

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 05-07-07 07:35

On Thu, 05 Jul 2007 05:35:01 -0000, Andreas <turboand@gmail.com>
wrote:

> [...]
> keyboard sproget er sat til US.
>
> Nogen der har fået det til at virke med dansk keyboard?

Ctrl+Shift+6 virker fint for mig på Windows med fx CRT og Putty.

-A

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 05-07-07 07:54

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

>Ctrl+Shift+6 virker fint for mig på Windows med fx CRT og Putty.

Plejer også at virke fint her med en alm. telnet. Jeg synes bare ikke
det er alt man kan escape / breake.

PS: og er det egentlig ikke ctrl+shift+6, x man skal trykke, eller er
jeg bare forvirret?

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 05-07-07 08:57

On Thu, 05 Jul 2007 08:53:38 +0200, Lars Kim Lund <lkl@fabel.dk>
wrote:

> Plejer også at virke fint her med en alm. telnet. Jeg synes bare ikke
> det er alt man kan escape / breake.

Hvad fx?

> PS: og er det egentlig ikke ctrl+shift+6, x man skal trykke, eller er
> jeg bare forvirret?

Ctrl+Shift+6, x suspender fx en terminal-session og hopper tilbage til
den tidligere. Hvis man gerne vil stoppe fx en traceroute eller ping,
kan man nøjes med Ctrl+Shift+6.

-A

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 05-07-07 18:37

>Hvad fx?

f.eks. telnet host-der-ikke-svarer

Den reagerer ikke på ctrl+shift+6 eller hvad jeg ellers kan finde på.
Vil gerne vide hvordan hvis der er en måde anden end at vente på
time-out.

tutty gør det samme, så det er ikke bare telnet.

>Ctrl+Shift+6, x suspender fx en terminal-session og hopper tilbage til
>den tidligere. Hvis man gerne vil stoppe fx en traceroute eller ping,
>kan man nøjes med Ctrl+Shift+6.

Er der en liste over disse kontrolkoder et sted?

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 05-07-07 21:05

On Thu, 05 Jul 2007 19:36:52 +0200, Lars Kim Lund <lkl@fabel.dk>
wrote:

> f.eks. telnet host-der-ikke-svarer

Nej, det kan man ikke breake eller escape.

> Vil gerne vide hvordan hvis der er en måde anden end at vente på
> time-out.

Skru time-out ned til noget der er udholdeligt. Det er en del af min
standard-config at sætte 'ip tcp synwait 5', hvilket skulle være alt
rigeligt for selv den sløveste host.

> Er der en liste over disse kontrolkoder et sted?

Ikke hvad jeg ved af. Et par andre uundværlige er Ctrl+A (starten af
linjen) og Ctrl+E (slutningen af linjen), når man kommandolinje-
editerer, eller søgning med / ved en --More-- prompt.

-A

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 05-07-07 22:03

On 2007-07-05, Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

> Ikke hvad jeg ved af. Et par andre uundværlige er Ctrl+A (starten af
> linjen) og Ctrl+E (slutningen af linjen), når man kommandolinje-
> editerer, eller søgning med / ved en --More-- prompt.

Dem jeg ikke kunne leve uden:

ctrl-w: slet ord
ctrl-u: slet til start af linje
esc-f: ord frem
esb-b: ord tilbage
ctrl-d: slet tegn til højre
esc-d: slet ord til højre
ctrl-y: Indsæt sidste sletning

Du kan sikkert finde flere ved at google efter "emacs line editor
bindings" eller lignende, da det er oprindelsen.

--
Andreas

Fra : Andreas

Dato : 06-07-07 06:27

> Ctrl+Shift+6 virker fint for mig på Windows med fx CRT og Putty.

Havde ikke testet i en windows telnet session men der virker det, men
ikke fra min foretrukne telnet klient, Token2.. Jeg må gå opsætningen
af klienten efter.

AND