Computer får router til at genstarte...
Fra : Peter Christiansen

Dato : 04-07-07 17:47

Har en linksys RT31p2 router/ip-adapter, som genstarter hver gang kæreste's
pc'er tændes, hvilket resulterer i at samtlige telefoner ringer 1½ gang, og
hvis man har gang i en samtale bliver man smidt af nettet.
Routeren kan også finde på at gøre det, hvis hendes pc er tændt i længere
tid, men den gør det hver gang hun starter windows op.

Er der nogle som har en løsning på, hvad der kan være galt.

Har forresten udskiftet netkortet på hendes pc'er.

Hilsen

Peter

Fra : Ninja Rider

Dato : 04-07-07 21:08

Hejsa

Peter Christiansen skrev:
> [...]
>
> Er der nogle som har en løsning på, hvad der kan være galt.
>
> Har forresten udskiftet netkortet på hendes pc'er.

Kunne det være en IP konflikt?
Er computeren sat til fast ip?

--
Mvh Emil Gundersen
www.EGSKilte.dk

Fra : Peter McFly Christia~

Dato : 04-07-07 21:39

"Ninja Rider" <emil.gundersen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa

> [...]

Computeren er sat til selv at hente ip-adresse. Er på stofanet og dermed
dynamisk ip. Håber det er det du mener. Er ikke så teknisk.

Fra : Martin Schultz

Dato : 10-07-07 19:46

Peter Christiansen <mcfly2go@ofir.dk> skrev 2007-07-04:
> [...]
> tid, men den gør det hver gang hun starter windows op.
>
> Er der nogle som har en løsning på, hvad der kan være galt.

Mit bud er at computeren har en virus/orm der prøver og sprede sig på
internettet. Dette gør den ved at pumpe en så stor mængde traffik ud at
routeren ikke kan følge med.

Martin
--
Besøg http://poltek.blogspot.com hvor jeg skriver om politiske