Ny router eller "nøjes" med ny switch?
Fra : Jan Hougaard

Dato : 04-07-07 17:18

Vi har efterhånden skrabet 3 stationærer pc'er sammen og et par bærbare.
De bærbare har trådløst netkort.
Desuden overvejer jeg en Synology Disk Station DS 107+ eller DS207.
Jeg kunne tænke mig at flytte modem (Stofanet), router (Zyxel P-335WT) og Synology'en af vejen i kælderen,
De stationærer og Synology'en skal forbindes med kabler.
Og hvorfor så ikke opgraderer til 1Gb?
Så kommer ???.
Kan jeg "nøjes" med at købe en 1Gb switch til de stationære og Synology'en og så koble den til routeren,
eller kan det overhovedet betale sig, men i stedet købe en ny 1Gb router?
Og bliver det noget problem at få kontakt med de bærbare?

--
Mvh Jan Hougaard

Bemærk spamfilter ved email.
Erstat invalid med dk.

Fra : Tom

Dato : 05-07-07 20:18

> [...]
> eller kan det overhovedet betale sig, men i stedet købe en ny 1Gb router?
> Og bliver det noget problem at få kontakt med de bærbare?

Du kan godt bare købe en switch, du kan f.eks. købe en 8 port 10/100/1G
GrayCom GC-1508 til Kr 380,- som du sætter oppe. Jeg ser ikke umiddelbart
nogen grund til at udskifte routeren.
Hvis routeren skal stå i kelderen kan du godt få problemer med ordentlig
dækning i stuen, men så kan du evt. sætte et wireless access point op i
stuen, f.eks. GrayCom GCW-3000 til Kr 411,-

/Tom