Forskellig downloadhastighed
Fra : Jane og Dennis

Dato : 02-07-07 20:13

Jeg har for nylig fået installeret en router herhjemme af mærket 3com, men
efter
at den er blevet tilsluttet er min download hastighed faldet meget.

Jeg har en 1024/512 Kb7sek forbindelse, men downloader kun med ca. 125Kb/sek
når jeg kører gennem routeren, hvis jeg kører uden om routeren så nærmer jeg
mig fint de 1000. Der er ikke nogen forskel på upload hastigheden hvad enten
jeg bruger routeren eller ej.

Jeg har Internet via dansk kabel tv, jeg har XP sp2, der er ikke nogen
forskel på hvilken af computerne jeg har på nettet.

Da jeg intet ved om netværk håber jeg at nogle af jer "kloge hoveder" kan
hjælpe mig lidt på vej.

Mange venlige hilsner

Dennis Clausen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 02-07-07 21:56

On Mon, 2 Jul 2007 21:13:16 +0200, "Jane og Dennis"
<janeogdennis@clausen.mail.dk> wrote:

> Jeg har for nylig fået installeret en router herhjemme af mærket 3com, men
> efter at den er blevet tilsluttet er min download hastighed faldet meget.

Det er jo ikke så godt...

> [...]
>mig fint de 1000. Der er ikke nogen forskel på upload hastigheden hvad enten

Hvordan er det helt præcis du downloader - og hvordan måler du
hastigheden ?

Jeg kan forestille mig det er fildeling som f.eks bittorrent. I givet
fald er problemet at du ikke har åbnet en port (virtuel server) i
routeren til fildelingsprogrammet ?!

<mlr>

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 03-07-07 08:09

"Jane og Dennis" <janeogdennis@clausen.mail.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> routeren så nærmer jeg mig fint de 1000. Der er ikke nogen forskel på
> upload hastigheden hvad enten jeg bruger routeren eller ej.

Når du siger du downloader med ca. 125Kb/sek, mener du så kilobyte eller
kilobit?

Der går 8 bit på en byte så 125 kilobyte = 1000 kilobit (forbehold for
faktisk hastighed mht overhead på TCP og ADSL)

--
Bjarke Andersen

Fra : Anden

Dato : 03-07-07 10:42

> Jeg har en 1024/512 Kb7sek forbindelse, men downloader kun med ca.
> 125Kb/sek

Det stemmer da umiddelbart også fint overens med det du har betalt for.

Hvis du henter med omkring 1000kb/sek vil det svare til en 10mbit/10240
linje - så der er noget galt med dine tal.
(Med mindre du betaler for 1mbit(1024) og får 10mbit)

Du kan evt. prøve at teste på tdc´s test-ftp:
læs mere her:
http://home19.inet.tele.dk/larsjust/netexpres.html#88

så får du med sikkerhed de rigtige tal - og du kan sammeligne med og uden
router.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 03-07-07 14:47

Jane og Dennis skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> [...]
> uden om routeren så nærmer jeg mig fint de 1000. Der er ikke
> nogen forskel på upload hastigheden hvad enten jeg bruger

Som andre er inde på, så tror jeg at du roder rundt i enhederne
bit/byte ?

1000 kbit/s = 125 kbyte/s

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Jane og Dennis

Dato : 03-07-07 18:09

Tak for de mange svar der er kommet.

Jeg viste det ville gå galt når jeg begyndte på "nørd-sprog"

Jeg har vist det man også kalder for en 1mbit forbindelse i download, og
upload på det halve altså 512,langsom

jeg har teste linien på tdc testsiden, og den kommer med meget forskelligt
resultat alt efter om det er igennem routeren eller ej.

Håber dette giver lidt mere klarsyn.

Håber i kan hjælpe mig

Med venlig hilsen

Fra : Leo Jørgensen

Dato : 03-07-07 19:52

Prøv evt. at teste din hastighed på http://hastighedstest.tdc.dk

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 03-07-07 20:28

Leo Jørgensen wrote:
> Prøv evt. at teste din hastighed på http://hastighedstest.tdc.dk

Følger du med i tråden???

Jesper Poulsen

Fra : ebbe

Dato : 04-07-07 10:12

Jane og Dennis wrote:
> Jeg har for nylig fået installeret en router herhjemme af mærket
> 3com, men efter
> at den er blevet tilsluttet er min download hastighed faldet meget.
Hvad hedder din router til bagnavn?

Altså hvilken 3com router er det du har?

Jeg var på et tidspunkt ude for en router (netgear) der absolut ville køre
ipv6 på det lokale netværk, og den brugte alle sine kræfter på at omsætte
til ipv4. Det lignede meget det du oplever.

start->kør: cmd
i det sorte vindue
ipconfig/all <enter>

Hos mig kørte der - udover netkort (lan og wlan) en teredo tunneling - ting.
Da jeg fjernede ipv6 fuldstændigt fra computeren begyndte det hele at spille
normalt.

netsh int ipv6 uninstall
(skriv det i det sorte vindue)

http://support.microsoft.com/kb/817778

Jeg siger ikke det er det der er galt, men det ligner......

ebbe

Fra : Jane og Dennis

Dato : 04-07-07 16:24

Det er en "3Com 3crwer200-75" router.