Hjælp til min nye printer
Fra : Martin Bak

Dato : 02-07-07 16:46

Hej gruppe.

Sikkert nogle ret blonde spørgsmål, men jeg kan altså ikke få kontakt til
min nye printer..

Opsætning er: Maskine 1 med XP og en D-link dongle.
Maskine 2 med Vista og en anden extern wireless-dims.

Router zyxel 2602 abbonnement med telefoni hos Cybercity.

Printer: Spritny Minolta Magicolor 2450

Printeren er en erstatning for en anden Minolta farvelaser, der døde under
et tordenvejr. Den fungerede fint som netværksprinter, men via en D-link
trådløs router. Denne router døde også under tordenvejret.

Nu kan jeg dælme ikke få forbindelse med den nye printer. Den er sat til
routeren via et alm. netværkskabel, og jeg har tildelt den en ip-adresse der
skulle kunne fungere på vores netværk. Hvad gør jeg galt?

Min ip: 10.0.0.2
Routerens ip: 10.0.0.1
Jeg har tastet denne ip ind i printeren: 010.000.000.135 (fordi printeren
forlanger 4x3 tegn)

Printerdriver er installeret på min maskine, men printeren kan ikke findes.
Jeg kan heller ikke komme i kontakt med den via browseren. Jeg gør noget
forkert, men hvad?

--
Martin

Fra : brian

Dato : 03-07-07 10:10

Det kan måske være at der skal installeres noget software på din pc
sådan at du printer til en port (eks 9100)

Har selv en triumf adler man ikke umidelbart kan se på netværket, og
den skal have sin egen software på client pc for at man kan printe

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 03-07-07 20:30

brian wrote:
> Har selv en triumf adler man ikke umidelbart kan se på netværket, og
> den skal have sin egen software på client pc for at man kan printe

Hans printer lider ikke af sådanne begrænsninger.

Jesper Poulsen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 03-07-07 10:20

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> crashed Echelon writing

> [...]
>
> Printerdriver er installeret på min maskine, men printeren kan ikke
> findes. Jeg kan heller ikke komme i kontakt med den via browseren. Jeg

Hvilken subnet mask anvender du?

--
Bjarke Andersen