Bruge en hjemme pc som midlertidig server
Fra : TNE26145@gmail.com

Dato : 01-07-07 14:36

Hej.

Jeg ville gerne prøve at bruge min computer derhjemme som server. Den
skal stadigvæk kunne køre windows og selve server-programmet skal
kunne køre som et vindue i Windows. Er der nogen der har en løsning
som er gratis, så ville jeg være taknemmelig.

Thomas

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 01-07-07 14:47

TNE26145@gmail.com skrev:
> [...]
> kunne køre som et vindue i Windows. Er der nogen der har en løsning
> som er gratis, så ville jeg være taknemmelig.

Det lyder helt oplagt at du bruger virtualicering. Jeg vil anbefale
vmware eller virtualbox
Du skriver ikke hvad du gerne vil have kørende som server hvilke
serviceses osv, men der findes en del imager med specifikke serverformål
.. Men hvis det blot er en generel server, vil jeg anbefale ubuntu.

Emnet server og virtualicering er nok ikke helt korrekt i denne gruppe.

/Andreas

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 01-07-07 15:11

On Sun, 01 Jul 2007 06:36:24 -0700, TNE26145@gmail.com wrote:

> [...]
>kunne køre som et vindue i Windows. Er der nogen der har en løsning
>som er gratis, så ville jeg være taknemmelig.

Hvad er det helt præcis du ønsker serveren skal kunne ??

Web-server, fil-server, mail-server, etc ??

<mlr>

Fra : TNE26145@gmail.com

Dato : 10-07-07 21:44

On 1 Jul., 16:11, Michael Rasmussen <michael@invalid> wrote:

> Hvad er det helt præcis du ønsker serveren skal kunne ??
>
> Web-server, fil-server, mail-server, etc ??
>
> <mlr>

Web og fil, gerne

Fra : Henning

Dato : 11-07-07 08:01

On Tue, 10 Jul 2007 20:43:52 -0000, TNE26145@gmail.com wrote:

> [...]

Installer Virtuel PC og lav en webserver på den.

Fra : Icenfire

Dato : 26-07-07 10:26

Enig med Henning.. du får langt de bedste muligheder med Virtual PC med
mindre du har kun skal hoste en hjemmeside og har Win XP Pro, så kan den
håndtere det med IIS servicen

//Brian