lokalnet på 2 routere
Fra : zarkas@gmail.com

Dato : 27-06-07 12:47

Hej

Forsøger at få sat et lokalnetværk op herhjemme mellem computerne med
ved ikke helt hvordan.

Problemet er at jeg har 2 internet forbindelser med hver sin trådløs
router (en linksys WRT53 og en ZyXEL) men vil gerne sådan at de 2
computere på linksys routeren kan tilgå filerne på den computer på min
ZyXEL router.
Men har ikke lige noget ide om hvordan de skal kobles sammen og hvilke
område jeg skal ind og sætte op i router konfigurationen. Dertil
kommer at de 2 computere på linksys routeren køre med fast IP og ZyXEL
routeren med dynamisk.

mvh
Michael

Fra : Christian Grüner

Dato : 01-07-07 00:29

Hejsa,

Du burde evt overveje en router med to WAN-porte. F.eks. en Zyxel Zywall
35. Hvis du har behov for at en maskine absolut skal køre over en
specifik internetforbindelse, så er det bare at sætte lidt routes op
bagefter.

Men på LAN siden vil alle dine computere være samlet på eet netværk.

MVH Christian