Underligt problem med DHCP og en Trustgate~
Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 25-06-07 20:24

Jeg har været ude for en pudsig situation i dag. En Trustgate firewall
direkte på en TDC forbindelse. Smider man en bærbar PC direkte på
Trustgaten, så ryger den på med det samme.

Trustgate kører DHCP.

Smider man en bærbar Mac på tager det ca. 30 sek. inden man overhovedet
får en IP adresse. Men man kan bare ikke få hul igennem.

Taster man en statisk IP adresse ind samt fx. TDC DNS'er så er der hul
igennem, men sætter man den tilbage til DHCP, så sker der ikke en skid
?!

Ideer ?

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 30-06-07 19:30

> [...]

> Taster man en statisk IP adresse ind samt fx. TDC DNS'er så er der hul
> igennem, men sætter man den tilbage til DHCP, så sker der ikke en skid

Hvad hvis du bruger DHCP og taster DNS ind manuelt?

> Ideer ?

Smidder den informationer om en proxy ud til windows klienterne?