Web remote acces hawking outer
Fra : www.netink.dk / ww~

Dato : 24-06-07 10:52

Helløjsa

Hvad er tricket til at tilgå opsætnig via web på en havking router på
port 8080

skulle det ikke være nog med http://xx.xx.xx.xx:8080 ??

--

Lars Engelhardt
www.GPSdebat.dk

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 24-06-07 11:28

On Sun, 24 Jun 2007 11:52:29 +0200, www.netink.dk / www.PCalarm112.dk
/ www.GPSdebat.dk <infoFJERN@netinkFJERN.dk> wrote:

>Hvad er tricket til at tilgå opsætnig via web på en havking router på
>port 8080
>
>skulle det ikke være nog med http://xx.xx.xx.xx:8080 ??

Det er ikke helt ved siden af...

Du skal selvfølgelig anvende den korrekte ip-adresse: routens
LAN-adresse hvis det er inde fra, WAN ip-adressen hvis du kommer
udefra.

Endelig kan der være forskellige former for adgangsbegrænsning, f.eks
på klient ip-adressen: Det er jo ikke alle-og-enhver der skal have lov
at rode i router opsætningen...

<mlr>

Fra : www.netink.dk / ww~

Dato : 24-06-07 14:21

Hejsa

> [...]
>
>Endelig kan der være forskellige former for adgangsbegrænsning, f.eks
>på klient ip-adressen: Det er jo ikke alle-og-enhver der skal have lov

Den vil dælme ikke,

hvis jeg sidder på den pågældende maskine og taster den globale IP,
går den fint nok igennem til routeropsætning

men ikke hvis jeg gør det fra en anden maskine,

nogle ideer ???

--

Lars Engelhardt
www.GPSdebat.dk