EnergiMidt fiberbredbånd og Router
Fra : G Nielsen

Dato : 22-06-07 16:52

Jeg kører på Energi Midt fiberbredbånd 6mb, med en D-link DI604 Router.
Forbindelsen kører PPPoE med statisk IP adr. og den er sat til "Connect
mode Always ON". Problemet er at forbindelsen ofte bliver afbrudt, men
min router kan ikke selv få forbindelse igen. Når jeg slukker og tænder
routeren får den forbindelse. Er der nogen der har erfaring med en
router der selv kan genoprette forbindelsen, når fibernettet har været
nede.
/Gunnar

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-07 17:19

"G Nielsen" <guni7850@gmail.com> wrote in message
> Jeg kører på Energi Midt fiberbredbånd 6mb, med en D-link DI604 Router.
> Forbindelsen kører PPPoE med statisk IP adr. og den er sat til "Connect
> mode Always ON".

Den settings gør vel bare opmærksom på at linien kører konstant (modsat som
hvis den var på en "timer") - IMO ikke noget at gøre med at få den til at
lave forbindelse igen hvis den var nede.

Du har ikke en option der hedder noget a la "reconnect upon line failure"
eller "auto reconnect"?

Evt. kan du måske få en opdateret firmware til din router som er i stand til
at holde forbindelsen (antaget at det er routeren der er synderen).
Sidste mulighed er at tænd/sluk ur sat til kl 03

Sidste spørgsmål: Hvad siger din ISP til problemet?

mvh
///M

Fra : BJ

Dato : 22-06-07 17:22

"///M" <nomail> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> Sidste mulighed er at tænd/sluk ur sat til kl 03
>
> Sidste spørgsmål: Hvad siger din ISP til problemet?

De siger vel: "Nu er der lys .. nu er der ikke lys"..

mvh
Bjørn J.

Fra : Hans

Dato : 22-06-07 17:50

G Nielsen wrote:
> [...]
> jeg slukker og tænder routeren får den forbindelse. Er der nogen der
> har erfaring med en router der selv kan genoprette forbindelsen, når

Hvilken hastighed er din forbindelse?

Hans

Fra : Lasse B. Jensen

Dato : 22-06-07 18:18

G Nielsen wrote:
> [...]
> routeren får den forbindelse. Er der nogen der har erfaring med en
> router der selv kan genoprette forbindelsen, når fibernettet har været

DI604 er en router med ret dårlig performance... generelt en skod
router. Jeg har ikke haft andet end problemer med den model.

/Lasse

Fra : Brian Kals

Dato : 22-06-07 19:42

"Lasse B. Jensen" <devnull@gymer.dk> skrev i en meddelelse

> DI604 er en router med ret dårlig performance... generelt en skod router.
> Jeg har ikke haft andet end problemer med den model.

Ja kan sige det samme, jeg havde også en masse problemer med min DI-604

Mvh
Brian

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 22-06-07 18:51

On Fri, 22 Jun 2007 17:52:10 +0200, G Nielsen <guni7850@gmail.com>
wrote:

> [...]
>mode Always ON". Problemet er at forbindelsen ofte bliver afbrudt, men
>min router kan ikke selv få forbindelse igen.

Hvad sker der helt præcis - og hvor ofte sker det ??

Jeg oplever indimellem (1-2 gange per måned) at min forbindelse 'går i
stå'.

Der er de rigtige lys i fiberboksen. Routeren virker ok, og status
siden fortæller at den har forbindelse og ip-adresse. Men der er bare
ikke 'hul igennem'.

Hvis jeg disconnecter og connecter kører den fint igen...

Jeg har haft tid til at diagnostisere på problemet endnu, så jeg skal
ikke kunne sige om det er routeren (En LevelOne WBR-et-eller-andet)
eller EnergiMidt der har problemer....

<mlr>

Fra : G Nielsen

Dato : 22-06-07 19:19

Michael Rasmussen wrote:

> [...]
>
> Jeg har haft tid til at diagnostisere på problemet endnu, så jeg skal
> ikke kunne sige om det er routeren (En LevelOne WBR-et-eller-andet)

Jeg har fejlen ca. en gang om ugen, og som du skriver er lamperne på
fiberboksen ok. Det sker ofte om natten, når jeg ikke bruger computerne,
og jeg tror afbrydelserne kun er få minutter, men da jeg har en lille
webserver er det jo ikke så godt.
Når jeg går ind i routerens konfiguration under status står den
disconnected, og knappen reconnect hjælper ikke, kun en genstart af
routeren.
Energi Midt support siger at det kan de ikke forstå, og routere yder de
ikke support på.
Da min DI-604 jo ikke er verdens ottende vidunder, og den også har et
par år på bagen, vil jeg udskifte den for at udelukke den fejlmulighed.
Jeg overvejer en D-link DIR635, men det var jo rart at få noget der selv
kan connecte med fiberboksen hvis der har været afbrydelser.
Hvilken router kører i andre med på Energi Midt fiber ??
/Gunnar

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 22-06-07 20:34

On Fri, 22 Jun 2007 20:18:42 +0200, G Nielsen <guni7850@gmail.com>
wrote:

> [...]
>fiberboksen ok. Det sker ofte om natten, når jeg ikke bruger computerne,
>og jeg tror afbrydelserne kun er få minutter, men da jeg har en lille

Det du beskriver der er nok ikke fejl:

EnergiMidt har et 'Servicevindue' mandag nat fra 0:00 - 06:00.

Endvidere har de 'Præventivt vedligehold', hver morgen fra 06:00 -
07:00

http://www.fiberbredbaand.dk/portal/page/portal/Energimidt/forside/support/driftsinformation/servicevindue?page=213

> [...]
>Jeg overvejer en D-link DIR635, men det var jo rart at få noget der selv
>kan connecte med fiberboksen hvis der har været afbrydelser.

Som jeg hører det, har du nok ingen problemer...

Så med mindre du ønsker andre funktionaliteter end dem din 604
tilbyder, får du nok ikke noget ud af at skifte...

<mlr>

Fra : brian

Dato : 23-06-07 15:56

Prøv evt firmware update eller firmware downgrade.

sidst nævnte har jeg med succes brugt på to routere (den ene Belkin)
Udfald i mine tiilfælde lå på ca 2 gange pr /mdr og med downgrade blev
det 1 gang pr år

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 16-07-07 19:33

G Nielsen skrev:

> Problemet er at forbindelsen ofte bliver afbrudt, men min router
> kan ikke selv få forbindelse igen.

Fik du løst problemet, Gunnar og i så fald hvordan?

--
Hilsen
Madsen