Kan ikke tilgå mit webcam på router's LAN ~
Fra : KH

Dato : 20-06-07 11:28

Jeg har 2 fysiske locationer.

Location 1 har en SMC Router1 m DHCP, default gateway og NAT/PAT til bl.a.
Remote desktop og port80 FWD til mit overvågningswebcam. Der er tilsluttet
PC'er via LAN (bl.a. min server og Streaming webcam) og WLAN til mine
bærbare pc'er.

Location 2 har samme type router dog uden DHCP og vice versa. Default
gateway og DNS-server er sat til IP på router1.

Imellem disse 2 routere er der et Wireless WDS-link som fungerer fint,
således at clienter på både LAN og WLAN kan gå på internettet fra Router 2.

Men når jeg taster min WAN-ip, som jeg får hos TDC, ind i f.eks. Remote
Desktop på mit arbejde eller et andet sted, eller forsøger at tilgå mit
webcam på port 80 eller server via RDP, så kan jeg ikke få fat i noget som
helst.

Serveren kører naturligvis med fast IP og det samme mit webcam, og sat op i
routeren til at forwarde RemoteDesktop porten på WAN -> LAN-IP på både UDP
og TCP porte og det samme med port 80. Det virkede på min anden router
førhen. Den router jeg anvendte før, er den jeg har på location 2 lige nu,
men grundet effektmæssige årsager, har jeg måttet investere i en n-model til
location 1, ellers kunne signalet til WDS ikke nå til location 2. WDS-linket
kører WEP-kryptering og på samme kanal.
Jeg kunne måske forestille mig, at signalet måske farer vild, når det kommer
fra WAN. Men jeg har ingen debug funktionalitet som vi har på Cisco, så
derfor har jeg lidt svært ved at trace det.

Nu er gode råd dyre - Nogen forslag til hvad jeg kan prøve med for at få det
til at virke ?

mvh
K.H.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 20-06-07 11:37

"KH" <tiesseciman@yahoo.com> crashed Echelon writing

> Nu er gode råd dyre - Nogen forslag til hvad jeg kan prøve med for at
> få det til at virke ?

- Hvordan ser din PAT tabel ud?
- Og hvilken IP-adresse har dit cam?

--
Bjarke Andersen

Fra : KH

Dato : 20-06-07 11:45

"Bjarke Andersen" <bjarke.andersen@gmail.com> wrote in message
> "KH" <tiesseciman@yahoo.com> crashed Echelon writing

> - Hvordan ser din PAT tabel ud?
> - Og hvilken IP-adresse har dit cam?
>
> --
> Bjarke Andersen

Internt har webcam 192.168.2.4 - server har 192.168.2.10
PAT: Alle forespørgsler der kommer på WAN på port TCP80, forwardes til
192.168.2.4
PAT: Alle forespørgsler der kommer på WAN på port TCP3389, UDP3389,
forwardes til 192.168.2.10

Jeg kan oploade et billede at mit administrationsvindue, når jeg kommer
hjem.