Bredbånd virker ikke
Fra : IKJ

Dato : 17-06-07 14:54

En af mine venner ringede i lørdags til mig og fortalte at han havde fået
bredbånd i sommerhuset, installeret af TDC.

Han koblede, med de medfølgende kabler, sin notebook på nettet.
Modem: pwr og dsl lyste, men ikke ethernet.

Han påstod at alt var sat på efter bogen.

Notebooken kører XP/SP2 og TDCs antivirus/firewall og han installerede også
den medfølgende CD-Rom fra TDC.

Spørgsmål: Notebooken bruges hjemme også på bredbånd via kabel og skulle
vel uden videre virke i sommerhuset også,når den er kablet på
bredbånd/nettet
Hvor mon fejlen skal findes?

mvh KIJ

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 17-06-07 15:30

IKJ skrev:
> [...]
>
> Spørgsmål: Notebooken bruges hjemme også på bredbånd via kabel og skulle
> vel uden videre virke i sommerhuset også,når den er kablet på

Er det også samme slags TDC bredbånd han har hjemme?
Virker det (derhjemme) efter han har installeret den der CD?

Er der lys i de relevante lamper - både på modem/router/netkort?

Nu er det ikke så simpelt som han har konfigget maskinen med fast ip vel?

MvH
/A

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 17-06-07 15:32

On 17 Jun., 15:54, "IKJ" <ikjsletde...@surfmail.dk> wrote:

> Spørgsmål: Notebooken bruges hjemme også på bredbånd via kabel og skulle
> vel uden videre virke i sommerhuset også,når den er kablet på
> bredbånd/nettet
> Hvor mon fejlen skal findes?

Defekt kabel fra modem til pc, det umildbare bud.

Fra : Mads

Dato : 17-06-07 16:08

On Sun, 17 Jun 2007 14:32:12 -0000, Bjarke Hansen
<bjarke_h@hotmail.com> wrote:

>Defekt kabel fra modem til pc, det umildbare bud.

Eller forkert type kabel.
Altså krydset hvor det ikke skulle være det eller omvendt.

Jeg kan ikke lige huske om man bruger det ene eller
det andet, men bruger man den forkerte type, kommer
der ihvertfald ikke hul igennem.

Fra : Ukendt

Dato : 18-06-07 10:30

"IKJ" <ikjsletdette@surfmail.dk> wrote in message

> Modem: pwr og dsl lyste, men ikke ethernet.

Ethernet skal lyse. Hvis han har brugt forkert el. et defekt kabel (som de
andre er inde på) kommer han ingen vegne. Det kan dog også være at hans
netkort er slukket (disabled), så er der heller ikke lys i Ethernet.

mvh
///M

Fra : IKJ

Dato : 19-06-07 08:02

> [...]
>
> Spørgsmål: Notebooken bruges hjemme også på bredbånd via kabel og skulle
> vel uden videre virke i sommerhuset også,når den er kablet på

Tak for alle svarene som anfører alle forhold man skal være opmærksom på.

TDC har opsat modemet og leveret kablet til notebooken, så det er vel i
orden
Notebooken virkede forinden på TDC bredbånd i hjemmet.
Har også talt med TDC som siger at forbindelsen til stikket er i orden

Desværre har min ven ladet notebooken blive i sommerhuset så det kan pt ikke
kontrolleres om den stadig virker i hjemmet.

Jeg må vel nødvendigvis ofre de 2x65 km for at hjælpe min ven med problemet
og her også fokusere på netkortet.

Tak og hilsen KIJ

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 20-06-07 05:43

On Tue, 19 Jun 2007 09:01:59 +0200, "IKJ" <ikjsletdette@surfmail.dk>
wrote:

>TDC har opsat modemet og leveret kablet til notebooken, så det er vel i
>orden

Ikke nødvendigvis.
Kabler kan godt være defekte fra fabrikken. Det er ikke et
kvalitetsstempel i sig selv at TDC har gensolgt kablet.

Hvis du beslutter dig for at køre den lange vej, så husk at tage et
nyt kabel med.

/Jarlskov

Fra : IKJ

Dato : 20-06-07 12:29

> [...]
> kvalitetsstempel i sig selv at TDC har gensolgt kablet.
>
> Hvis du beslutter dig for at køre den lange vej, så husk at tage et

Tak for det gode råd, det vil jeg efterfølge.

KIJ

Fra : IKJ

Dato : 21-06-07 12:15

> Spørgsmål: Notebooken bruges hjemme også på bredbånd via kabel og skulle
> vel uden videre virke i sommerhuset også,når den er kablet på
> [...]

Har nu været i sommerhuset og kontrolleret indstillingen.
Alt var i orden, blot var konfig til fast ip/dns

Sat til automatisk at hente ip/dns adresser var vi på nettet.

Tak for alle svarene, det gjorde det meget nemmere at lokalisere fejlen

KIJ