Router, med VOIP
Fra : Harald

Dato : 16-06-07 18:38

Jeg skal bruge en router som understøtter følgende:
Trådløs IEEE 802.11b / IEEE 802.11g
VoIP (SIP)
4+ port switch
PPPoE

Jeg har fundet denne som ser ud til at have det hele:

nogen der kender til den, er det noget der virker? Skal bruges sammen med
Energi Midt fiberbredbånd.

/HK

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 16-06-07 18:54

On Sat, 16 Jun 2007 19:37:31 +0200, "Harald" <nomail@noname.dk> wrote:

> Trådløs IEEE 802.11b / IEEE 802.11g
> VoIP (SIP)
> 4+ port switch
> PPPoE
>
> Skal bruges sammen med Energi Midt fiberbredbånd.

De leverer telefonien på en analog port, så din router behøver ikke
køre SIP, hvis du bruger Energi Midt til telefonien. Og hvis du har
tænkt dig at sætte den efter fiberboksen, skal den køre DHCP, ikke
PPPoE.

-A

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 16-06-07 19:09

On Sat, 16 Jun 2007 19:53:32 +0200, Asbjorn Hojmark
<Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

> [...]
>køre SIP, hvis du bruger Energi Midt til telefonien. Og hvis du har
>tænkt dig at sætte den efter fiberboksen, skal den køre DHCP, ikke

To analoge porte til telefoni er korrekt.

Men DHCP holder ikke - Energi Midt kører PPPoE, i hvert fald i mit
lokalområde...

<mlr>

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 16-06-07 20:15

On Sat, 16 Jun 2007 20:08:34 +0200, Michael Rasmussen <mlr@invalid>
wrote:

> To analoge porte til telefoni er korrekt.

De skriver én på deres hjemmesiden.

> Men DHCP holder ikke - Energi Midt kører PPPoE, i hvert fald i mit
> lokalområde...

De skriver DHCP på deres hjemmeside.

Måske har de flere generationer af udstyr.

-A

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 16-06-07 22:27

On Sat, 16 Jun 2007 21:14:42 +0200, Asbjorn Hojmark
<Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

>De skriver én på deres hjemmesiden.

Der er to stk på min boks...

>De skriver DHCP på deres hjemmeside.

Hjemmesiden er vist ikke opdateret...

>Måske har de flere generationer af udstyr.

Jeg tror kun de kører med een generation - Fik lagt fiber inde i
december. Men allerede i marts opgraderede de fiberboksen. Som jeg
forstår det, blev boksene udskiftet på hele netværket...

<mlr>

Fra : Harald

Dato : 16-06-07 19:11

> [...]
> køre SIP, hvis du bruger Energi Midt til telefonien. Og hvis du har
> tænkt dig at sætte den efter fiberboksen, skal den køre DHCP, ikke

Jeg vil ikke benytte Energi Midts telefoni løsing men musimi som jeg har
abo. på i forvejen. Mht. DHCH/PPPoE så har jeg også læst at de som Michael
skriver benyter PPPoE.

/HK

Fra : Harald

Dato : 23-06-07 18:57

"Harald" <nomail@noname.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=175614
>
> nogen der kender til den, er det noget der virker? Skal bruges sammen med

Nu har jeg bestilt denne, så håber jeg den virker godt:

/HK

Fra : Harald

Dato : 23-06-07 19:00

> Nu har jeg bestilt denne, så håber jeg den virker godt:
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=311912

Har læst om flere der har problemer med D-Link og Energi Midt så derfor blev
det en Zyxel i stedet.

/HK