2 routere på 1 wan
Fra : Lars A

Dato : 15-06-07 09:52

Hej
Er det muligt at koble 2 routere (parallelt) på 1 wan linie
Mvh Lars

Fra : Gert Krabsen

Dato : 15-06-07 09:57

Lars A wrote:
> Hej
> Er det muligt at koble 2 routere (parallelt) på 1 wan linie
> Mvh Lars

Formentlig ikke, men hvorfor dog osse?

Fra : Lars A

Dato : 15-06-07 10:54

"> Lars A wrote:

> Formentlig ikke, men hvorfor dog osse?

Det er fodi jeg har 2 wireless routere stående der skulle køre med hver sin
kryptereing.
Men jeg må så i stedet ud at købe et par AP'er i stedet.
Mvh Lars

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-07 10:59

"Lars A" <lars-arvoe@futtemail.dk> wrote in message
> Hej
> Er det muligt at koble 2 routere (parallelt) på 1 wan linie
> Mvh Lars

Smæk en switch på WAN'en og hver sin router ind i switchen.

mvh
///M

Fra : Lars A

Dato : 15-06-07 11:05

"///M" <nomail> skrev i en meddelelse

> "Lars A" <lars-arvoe@futtemail.dk> wrote in message
>
> Smæk en switch på WAN'en og hver sin router ind i switchen.
>

> mvh
> ///M
Ok Det vil jeg prøve.
Mvh Lars

Fra : ebbe

Dato : 15-06-07 11:45

"Lars A" <lars-arvoe@futtemail.dk> skrev i en meddelelse

> "///M" <nomail> skrev i en meddelelse

Det kræver at svjv at du har to IP'er fra din udbyder.
Du kan også serieforbinde dine routere (koble router 2 til en lanport på
router1 og slukke for dhcp/nat på 2eren. eller bare lade klienter på 2eren
køre med dobbelt nat (giver problemer men kan lade sig gøre)

ebbe

Fra : Lars A

Dato : 15-06-07 14:15

> [...]
> router1 og slukke for dhcp/nat på 2eren. eller bare lade klienter på 2eren
> køre med dobbelt nat (giver problemer men kan lade sig gøre)

Jeg har nu prøvet at sætte en switch på wan siden og det virker perfekt.
Mvh Lars

Fra : ebbe

Dato : 15-06-07 20:28

Lars A skrev:

> Jeg har nu prøvet at sætte en switch på wan siden og det virker perfekt.
Du må være TDC-kunde
Der plejer at følge to ip'er med deres abonnent.
Tror ikke du kan lave samme nummer med en 3. router.
ebbe

Fra : Madsen58

Dato : 16-06-07 09:57

ebbe wrote:
> Du må være TDC-kunde
> Der plejer at følge to ip'er med deres abonnent.
> Tror ikke du kan lave samme nummer med en 3. router.

Jo ved tilkøb af en ip mere
--
Hilsen Madsen

Fra : Lars A

Dato : 16-06-07 20:48

> Jo ved tilkøb af en ip mere
> --
> Hilsen Madsen
Jeg er TDC kunde, og der skal kun 2 routere på og det virker perfekt.
Mvh Lars

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 17-06-07 09:14

Lars A wrote:
> Jeg er TDC kunde, og der skal kun 2 routere på og det virker perfekt.
> Mvh Lars

Det vil virke fint så længe du har ligeså mange IP-adresser, som du har
routere - så med de to IP'er, der er standard vil det fungere OK - men
hvis du senere vil have flere routere eller PC'er direkte på switchen,
så skal du købe flere IP-adresser.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Harald

Dato : 17-06-07 09:29

> [...]
> routere - så med de to IP'er, der er standard vil det fungere OK - men
> hvis du senere vil have flere routere eller PC'er direkte på switchen, så

Det vil give problemer hvis du vil f.eks. dele filer mellem computere der
sidder på hver sin router, så den bedste løsning er stadig at sætte den ene
router op til at køre som en ren AP, det har jeg gjort flere steder, det er
ganske enkelt og det virker uden problemer.

/HK

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 17-06-07 11:27

Harald wrote:
> [...]
> sætte den ene router op til at køre som en ren AP, det har jeg gjort
> flere steder, det er ganske enkelt og det virker uden problemer.

Helt enig - men det kommer jo an på, hvad man vil opnå.

Hvis man vil have to separate net på hver sin router, så er løsningen
ok.

Hvis det skal være et fælles net, så ville jeg også bruge "din" metode.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard