hjælp til linje skift i database, uden bru~
Fra : Christian Jørgensen

Dato : 29-06-07 18:55

Hej.

Her på en hjemmeside, jeg er med til at lave skal vi have sådan
så folk kan skrive om turer og kan skrive nyheder.

Men jeg har et problem, for når jeg skriver noget og laver linje
skift på enter, så når det bliver vidst, så er der IKKE noget
linje skift, men bruger jeg så <br>, så kommer der linje skift.
MIt spørgsmål er så: Hvordan laver jeg det sådan så bare linje
skift laver linje skift.

Siden er www.tp5700.frac.dk/login

i kan logge ind med:
Kode = test
Brugernavn = test

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Dan Storm

Dato : 29-06-07 19:41

Christian Jørgensen skrev:
> [...]
> linje skift, men bruger jeg så <br>, så kommer der linje skift.
> MIt spørgsmål er så: Hvordan laver jeg det sådan så bare linje

Grunden til dette er at de linieskift du indsætter i databasen læses ud
som \n (hvilket betyder newline)

Når du outputter kan du gøre således:
echo nl2br($mysql_resultat);
Så indsættes der automatisk <br /> ved \n forekomster.

Fra : Christian Jørgensen

Dato : 29-06-07 20:33

Dan Storm wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> [...]
>
> Når du outputter kan du gøre således:
> echo nl2br($mysql_resultat);
> Så indsættes der automatisk <br /> ved \n forekomster.
Jeg er ikke helt med.
Altså jeg har en gæstebog, hvor du sagtens kan lave almindelig linjeskift.

Fra : Christian Jørgensen

Dato : 29-06-07 20:38

Fra : Martin

Dato : 29-06-07 22:18

Christian Jørgensen wrote:

> Jeg er ikke helt med.
> Altså jeg har en gæstebog, hvor du sagtens kan lave almindelig linjeskift.

RTFM php.net/nl2br

Fra : Dan Storm

Dato : 30-06-07 18:15

Martin skrev:
> RTFM php.net/nl2br

Det var lige præcis den vending jeg manglede... ;)

Fra : Christian Jørgensen

Dato : 30-06-07 23:07

Christian Jørgensen wrote in
> [...]
> linje skift, men bruger jeg så <br>, så kommer der linje skift.
> MIt spørgsmål er så: Hvordan laver jeg det sådan så bare linje

Har fået det til at virke :P

Tak for hjælpen