fopen virker ikke ...
Fra : Søren Golf

Dato : 28-06-07 12:29

Hejsa,

Jeg føler mig lidt dum, men lortet virker sgu' ik....

Scriptet i aktion:
http://cronhost.com/fopen.php

Koden fra scriptet:
http://cronhost.com/fopen.phps

Er der en eller anden banal fejl, som jeg har overset?

/ Søren

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Dan Storm

Dato : 28-06-07 12:54

Søren Golf skrev:
> Er der en eller anden banal fejl, som jeg har overset?

Prøv at gøre således istedet:
<?php

if(!$handle = fopen("http://www.html.dk/", "r"))
{
   echo "ERROR";
}

?>

Operatoren === sammenligner om $a er det samme som $b OG om det er af
samme type - altså int $a er det samme som int $b. Dejl fejler såfremt
at $a er en char og $b er en int selvom værdien er den samme.
Derfor virker din kode ikke efter hensigten.

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Søren Golf

Dato : 28-06-07 13:24

Hej Dan, og tak for svar.

Det hjælper ikek med det ene og det andet, og jeg er selvfølgelig klar
over konsekvenserne ved brug af ===.
Netop derfor brugte jeg den, da en tom side ellers ville ende som om der
ikke er hul igennem.

Det er korrekt at bruge === til at tjekke forbindelsen i denne situation,
hvilket du også kan læse her:
http://dk2.php.net/fopen

Quote:
"If the open fails, the function returns FALSE"

Derfor er jeg med === 100% sikker på, at det er fopen, som fejler.

Jeg tænker om der kan være noget i server opsætningen, da nøjagtigt samme
script virker efter hensigten på anden server?

/ Søren

Fra : Dan Storm

Dato : 28-06-07 13:41

Søren Golf skrev:
> [...]
> http://dk2.php.net/fopen
>
> Quote:
> "If the open fails, the function returns FALSE"

Naturligvis, der var jeg lidt for hurtig.

> Jeg tænker om der kan være noget i server opsætningen, da nøjagtigt samme
> script virker efter hensigten på anden server?

Så forstår jeg ikke hvad det er du ikke kan få til at virke, for din
kode åbner jo html.dk.

- Så vigtig er du heller ikke!