(DHTML) Menu-highlight
Fra : Janus Høi

Dato : 27-06-07 18:23

Hej.

Jeg har fundet denne http://www.dynamicdrive.com/style/csslibrary/item/solid-block-menu/

Jeg ønsker at lave den, så der kun bruges én side til alle
undermenuerne.
Det har jeg tænkt mig at gøre i noget PHP, så index.php?side=1 henter
en side i siden og index.php?side=2 henter en anden.

Men så vil jeg jo gerne have, at markeringen flytter med.

Hvordan gør jeg det sådan, at den automatisk finder ud af hvilken side
der er aktiv?

Det er vel bare
class="current"
der skal flyttes hen til det rigtige menupunkt.

Det er vel lidt omstændigt, at lave if-sætninger ved hver, ellers
havde jeg tænkt mig noget i stil med:

--------------------
echo "<li><a href='http://www.dynamicdrive.com/style/' ";

if ($side = 1)
{
echo "class='current' ";
}

echo ">CSS Examples</a></li>";
--------------------

Men det synes jeg ikke er særlig lækkert at se på.
Findes der mon ikke en bedre måde?

--
Janus

Fra : Janus Høi

Dato : 28-06-07 22:10

Nå, jeg endte op med at bruge min første idé, da der øjensynligt ikke
var nogen her med bedren forslag:

echo " <ul class=\"solidblockmenu\">\n";

// faneblad 1
echo " <li><a href='?side=1'";
if ($side == 1)
{
   echo " class='current'";
}
echo ">Side 1</a></li>\n";

// faneblad 2
echo " <li><a href='?side=2'";
if ($side == "2")
{
   echo " class='current'";
}
echo ">Side 2</a></li>\n";

// faneblad 3
echo " <li><a href='?side=3'";
if ($side == "3")
{
   echo " class='current'";
}
echo ">Side 3</a></li>\n";

echo " </ul> \n";
echo " <br style='clear: left' /> \n";

Ikke specielt specielt kønt, men det løste problemet.

--
Janus