Lidt hjælp
Fra : Nikolaj Svendsen

Dato : 26-06-07 19:13

Hvis nu jeg har.

$varibel1 = "1.2.3.15.16";
$varibel2 = "35";

Så skriver jeg.

if ($variabel2 = $variabel1)
{
echo "hej";
}

På den måde ville jeg jo gerne tjekke, om 35 var i 1.2.3.15.16. Men da både
3 og 15 er der, bruger den jo bare 3 talet fra, 3 og 5 talet fra 15. Hvordan
for jeg den til og tjekke, at det kun er hele talet 35 der findes.

Fra : Jonas Delfs

Dato : 26-06-07 20:13

Nikolaj Svendsen skrev:
> [...]
>
> På den måde ville jeg jo gerne tjekke, om 35 var i 1.2.3.15.16. Men da både
> 3 og 15 er der, bruger den jo bare 3 talet fra, 3 og 5 talet fra 15.

Nej, det gør den ikke. Men du skal huske at bruge 2 lighedstegn (==) når
du sammenligner.

> Hvordan
> for jeg den til og tjekke, at det kun er hele talet 35 der findes.

Du kan bruge php.net/strstr

Mvh. Jonas

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-06-07 20:19

Nikolaj Svendsen skrev:

> if ($variabel2 = $variabel1)

Det er en klassisk og lusket fejl. Med kun ét lighedstegn sætter
du $variabel2 til at være lig med $variabel1. $variabel2 bliver
overskrevet.
Testen returnerer positiv medmindre $variabel1 har en værdi der
kan opfattes som false.

$variabel1 = "1.2.3.15.16";
$variabel2 = "35";

if (strpos($varibel1,$varibel2)) echo "Hej";

   http://dk2.php.net/manual/da/function.strpos.php

Alternativ metode:

$testarray=explode('.',$variabel1);
if (in_array($variabel2,$testarray)) echo "Hej";

Slå selv op i manualen efter en forklaring.

I din if-sætning skrev du "variabel". I din tildeling skrev du
"varibel".

--
Bertel