vise bookmark link kun for FF brugere?
Fra : Sebastian

Dato : 24-06-07 18:37

Hey jeg har et lille problem når jeg forsøger at kalde en print..

det skal lige siges at jeg er ny til .php...

men det jeg ønsker er at få vist et bookmark link, men kun for firefox
brugere, da det er et sidebar link..

indtil vidre er jeg her:
<?php
if (ereg("Firefox", $_SERVER["HTTP_USER_AGENT"])) print "LINK";
else print "et andet link";
?>

og det virker fint. men hvis jeg så bytter LINK ud med:

<a rel="sidebar" title="HotImage - Sidebar"
href="http://hotimage.dk/sb.php"
onclick="window.external.AddFavorite(location.href,document.title);window.sidebar.addPanel(document.title,location.href,'');"><b>Bookmark
HotImage's Sidebar</b></a>

eller bare

<a rel="sidebar" title="HotImage - Sidebar"

men den dør bare og kommer med denner fejl:
Parse error: syntax error, unexpected T_STRING in
/mounted-storage/home23b/sub003/sc21807-USEL/www/de2dummedk/subdomains/beta/http/andet/browser.php
on line 3

er der nogle der kan hjæle med mig med hva jeg skal gøre??

Fra : Leonard

Dato : 24-06-07 19:07

On Sun, 24 Jun 2007 19:37:22 +0200, Sebastian wrote:

> er der nogle der kan hjæle med mig med hva jeg skal gøre??

Ja, dit problem er at du bruger " indeni ", da du forsøger noget som
dette:

print " tekst "i anførselstegn" ";

og det duer ikke, da php så tror at strengen slutter ved den anden "

Den nemme løsning er at bruge ' apostrof det ene sted:

print " tekst 'i anførselstegn' ";
eller
print ' tekst "i anførselstegn" ';

alternativt skal du escape de inderste ":

print " tekst \"i anførselstegn\" ";

--
Leonard
RC Tamiya King Hauler 1:14 sælges

Fra : Sebastian

Dato : 24-06-07 19:36

Leonard skrev:

> [...]
> eller
> print ' tekst "i anførselstegn" ';
>
> alternativt skal du escape de inderste ":

ahh takker :D

print ' '; virker ikke da linket jeg indsetter jo indeholder '()".;

men jeg nåde frem til:
print '<a rel="sidebar" title="HotImage - Sidebar"
[...]

men hvis nogle skulle få lyst til at ramse op hvilke tegn der normalt
skal have en \ ville det være rart da jeg har haft brug for det før og
nok osse kommer til det igen :D