Argumenter og ballade
Fra : Niels Skovmand

Dato : 22-06-07 00:09

Hej gruppe - og hjælp!

Når jeg kører en .php-fil fra min hjemmeside, globetrotterne.dk, kan jeg
ikke bruge de argumenter filen bliver kørt med..

F.eks. filen: "besked.php" indeholdende:
<? echo "Her er din besked: $besked"; ?>

Hvis man taster "http://globetrotterne.dk/besked.php?besked=hej",
returnerer siden "Her er din besked:" og ikke andet. Argumentet er altså
ikke overført til $besked til brug i php-filen.

Er der et eller andet jeg har glemt at slå til for at det virker?
Skal der indstilles noget i php-opsætningen for at jeg kan bruge de
argumenter, filen køres med?

Min web-udbyder er Gigahost.dk

Undskyld min kluntede måde at spørge på, jeg er ikke så godt inde i
termerne!

Mvh,
Niels Skovmand.

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 22-06-07 00:24

Niels Skovmand wrote:
> [...]
>
> Er der et eller andet jeg har glemt at slå til for at det virker?
> Skal der indstilles noget i php-opsætningen for at jeg kan bruge de

prøv evt

<?php echo "Her er din besked: ".$_GET['besked']; ?>

register globals er sansynligvis slået fra.

--
Johan Holst Nielsen
Freelance PHP Developer - http://phpgeek.dk

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 22-06-07 00:27

On Fri, 22 Jun 2007 01:09:00 +0200
Niels Skovmand <woodman@woodman.dk> wrote:

> <? echo "Her er din besked: $besked"; ?>

Prøv dette i stedet for:
<? echo "Her er din besked: " . $_REQUEST['besked']; ?>

Læs mere her: http://dk.php.net/manual/da/security.globals.php
--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen