hvor kan man lærer php
Fra : lasse

Dato : 21-06-07 08:25

hej ved i hvor man kan lærer php henne `?

mvh lasse

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 21-06-07 09:24

lasse wrote:
> hej ved i hvor man kan lærer php henne `?

www.php.net

Google:
php tutorials

--
Johan Holst Nielsen
Freelance PHP Developer - http://phpgeek.dk

Fra : Mikkel

Dato : 21-06-07 15:09

Hej Lasse og Johan,

Tak for din mail Lasse - jeg svarer lige her istf.

Jeg er som tidl. nævnt helt ny til php. Men i og med det er et objekt-
sprog så vil jeg anse mig for novice i kort tid kun - det ligner
simpelthen c++ og c# som begge (som bekendt) dog er typestærke sprog i
modsætning til php og disse har jeg en del års arfaring med.

Jeg er ved at opbygge en klasse som kan adm. et fotoalbum - det er
dertil jeg er nået. Desuden kan jeg klare og impl. login + har godt
styr på SQL og MySQL fra anden side.

Jeg kunne godt tænke mig - nu du nævner chat - at arbejde med et
debatforum som næste projekt.

Havde du noget i tankerne siden du er inde på chat?

vh.
Michael.

Fra : Mikkel

Dato : 21-06-07 15:17

Glemte lige at tilføje at jeg har lært *meget* gennem de der
billighæfter til 79,- fra fx. boghandlerne. De er korte og præcise og
de har guldet billigt. Kan også anbefale 'PHP bogen' af en vis
Hornhaver - den har max. mange eksempler + en del snak om hvordan man
tuner Apache.

Faktisk kunne chat måske iforb.m. et debatforum være cool...

vh.
Michael.

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 21-06-07 15:57

Mikkel wrote:
> [...]
> tuner Apache.
>
> Faktisk kunne chat måske iforb.m. et debatforum være cool...

Chat i forbindelse med debatforum findes afaik - mener det er phpBB
eller vBulletin der har et modul (hvis ikke begge). Men begge dele er
rimelig simple opgaver.

Ifb. PHP og læring af det tror jeg det er meget forskelligt fra person
til person. Da jeg startede var det primært learn-by-doing - men det er
også en hel del år siden nu. Jeg har aldrig været den gode til at være
en learn-by-reading person - min tålmodighed er for kort :)