login med ASP
Fra : naqibullah

Dato : 30-07-07 18:41

hej med jer jeg har en hjemmeside hvor jeg tankt mig at lave en
login system, jeg ikke så godt til ASP og slet ikke med PHP men
jeg har en dreamweaver8, som kan hjælpe mig men det er ikke nok.
kender nogen her et danske hjemmeside hvor der er video med Asp
login system? på forhånd tak:))

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-07 19:02

> [...]
> jeg har en dreamweaver8, som kan hjælpe mig men det er ikke nok.
> kender nogen her et danske hjemmeside hvor der er video med Asp

Her: www.fforening.dk kan du se et login system i funktion. Der er en udgave
til Access og en til mySQL. Kode kan hentes her: www.ffsoft.dk under
eksempler.

Tom Jensen
- Læs mere om asp og databaser her -
www.ffsoft.dk

Fra : naqibullah

Dato : 31-07-07 11:52

Her: www.fforening.dk den her links er ikke rigtige, virkker ikke. kan du give
mig en der virkker?

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-07 16:46

Sorry. Slå fejl! www.ffforening.dk

Fra : naqibullah

Dato : 31-07-07 20:10

jeg spurgte om der findes nogen hjemmeside hvor man kan se hvordan man laver
det. ikke hvor man kan købe det.
kender du ikke et sted hvor man kan se hvordan man laver det?

Fra : quake

Dato : 31-07-07 23:13

"naqibullah" <naqibullah_rahimi@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> laver
> det. ikke hvor man kan købe det.
> kender du ikke et sted hvor man kan se hvordan man laver det?

man kan da ikke hente noget her på www.ffsoft.dk nog man trykker på hent
kode så vil den ha navn kode og e-mail men der sker intet selv om man
udfylder det

quake

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 31-07-07 23:11

naqibullah wrote:
> hej med jer jeg har en hjemmeside hvor jeg tankt mig at lave en
> login system,

http://hjemmesideskolen.dk/scripts/asppass/index.asp

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : naqibullah

Dato : 01-08-07 16:29

mange tak for hjælpen:))

Fra : Mogens Busk

Dato : 04-08-07 10:13

"naqibullah" <naqibullah_rahimi@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg har en dreamweaver8, som kan hjælpe mig men det er ikke nok.
> kender nogen her et danske hjemmeside hvor der er video med Asp

Det her virker hos mig:

Jeg har lavet en login-formular med navnet login.html, som ser sådan her ud

<HTML>

<HEAD>

<LINK REL="Stylesheet" HREF="NBBstyle.css" TYPE="text/css">
<STYLE TYPE="text/css">

TABLE
{ width: 30%; background-color: yellow; border: 5px olive double }

TH
{ color: purple; font-weight: bold; background-color: cyan }

INPUT, FORM, BUTTON
{ font-weight: bold }

</STYLE>

<TITLE>
</TITLE></HEAD>

<BODY>

<H1>Login formular</H1><BR>

<P>

<FORM METHOD="post" ACTION="login.asp">

<TABLE>

<TR>
<TH COLSPAN="2">LOGIN FORM</TH>
</TR>

<TR>
<TD>Brugernavn</TD>
<TD><INPUT TYPE="text" NAME="navn"></TD>
</TR>

<TR>
<TD>Password</TD>
<TD><INPUT TYPE="password" NAME="password"></TD>
</TR>

<TR>
<TD><INPUT TYPE="submit" NAME="ok" VALUE=" LOG P&Aring; "></TD>
<TD><INPUT TYPE="reset" NAME="annuller" VALUE="RYD FORMULAR"></TD>
</TR>

</TABLE>
</FORM>

</P>
</BODY>

</HTML>

Det væsentlige er ACTION-parameteren i FORM-linien, som peger på filen
LOGIN.ASP.
Ligeledes er variabelnavnene i INPUT TYPE, som skal bruges i filen
LOGIN.ASP.

Her kommer så LOGIN.ASP:

<%

Option Explicit

Dim loginnavn, loginpwd

loginnavn = Request.Form("navn")
loginpwd = Request.Form("password")

If loginnavn = "Mulle" And loginpwd = "frikadelle" Then
   Session.Contents("login") = 1
   Response.Redirect "hemmenu.asp"
Else
   Session.Contents("login") = 0
   Response.Redirect "login.html"
End If%>De
sider, du vil have beskyttet, indleder du blot med
<%
Option Explicit

If Session.Contents("login") <> 1 Then
   Response.Redirect "login.html"
End If

%>
<HTML> osv. osv.
Det betyder simpelthen, at hvis variablen "login" ikke er = 1, så bliverman
simpelthen smidt tilbage til login-formularen, også selvom man prøverat gå
direkte til den beskyttede side.Kun ved at indtaste korrekt brugernavn og
password, kan "login" blive =1.De sider der skal beskyttes, skal være .asp
sider, da de jo starter medasp-kode.Hjalp det ?Mvh.Mugge