hjælp til problem med at windows iis spørg~
Fra : anders urban

Dato : 30-07-07 00:50

jeg er i gang med at læse asp tutorialen og som der står i den
skal man bruge en server derfor har jeg instaleret iis men når
jeg trykker mini-kaliifen (som min computer hedder)i internet
exeplorer spørger den om brugernavn og password, jeg har prøvet
at trykker ok men den siger at jeg skal trykke bruger navn ind,
jeg har prøvet med computer navn, bruger og navn som computeren
er registret med men virker ikke

jeg har windows xp pro som iis kræver
jeg har ikke pass på min computer
iis er instaleret fra medfølgende cd

på forhånd tak

Anders Urban
mail: anders@NOSPAMlappy.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-07 07:49

"anders urban" <anders@NOSPAMlappy.dk> skrev
> [...]
> at trykker ok men den siger at jeg skal trykke bruger navn ind,
> jeg har prøvet med computer navn, bruger og navn som computeren

Prøv med : http://localhost/ i din browser...
Bjarne

Fra : anders urban

Dato : 30-07-07 22:11

bsn wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> "anders urban" <anders@NOSPAMlappy.dk> skrev

> Prøv med : http://localhost/ i din browser...
> Bjarne

ja men den spørger stadig efter brugernavn og kode når jeg trykker
mini-kaliffen, localhost eller http://localhost/

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-07 08:09

"anders urban" <anders@NOSPAMlappy.dk> skrev i en meddelelse

> ja men den spørger stadig efter brugernavn og kode når jeg trykker
> mini-kaliffen, localhost eller http://localhost/

Du skal indtaste din kode, som når du logger på - hvis du altså gør det...
ellers prøv Brugernavn: admin Password: blank(skriv ingenting)
Bjarne

Fra : anders urban

Dato : 01-08-07 11:33

> [...]
>
> Du skal indtaste din kode, som når du logger på - hvis du altså gør det...
> ellers prøv Brugernavn: admin Password: blank(skriv ingenting)

jeg bruger ikke kode til min computer og admin virker heller ikke

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 02-08-07 00:28

anders urban wrote:
> jeg er i gang med at læse asp tutorialen og som der står i den
> skal man bruge en server derfor har jeg instaleret iis

> ... spørger den om brugernavn og password,

IIS plejer ikke at forvente brugernavn og password for at tillade
serverside-sider at vises i browseren. Jeg har gennem flere år haft først
PWS og siden IIS installeret på adskillige maskiner helt uden problemer.

Og der ikke er tale om, at det er en webside, du selv har forsynet med
adgangskontrol?

Ellers kan du prøve at afinstallere IIS komplet og så installere den igen.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Jørn Andersen

Dato : 02-08-07 01:35

On Thu, 2 Aug 2007 01:27:42 +0200, "Erik Ginnerskov"
<erik@donotspammeplease.invalid> wrote:

>Ellers kan du prøve at afinstallere IIS komplet og så installere den igen.

Eller gå ind i administrationen af IIS:
Administrative Tools | Internet Information Services

Vælg egenskaber for Default Web Site
-> Fanebladet Directory Security | Edit

Hos mig er der kun x i "Integrated Windows Authentication"

Hvis du har en dansk XP eller en anden version end min, må gætte dig
frem i menuerne. Ellers hedder administrations-modulet sikkert iis.msc -
søg efter den og kør.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Ole Hanghøj

Dato : 04-08-07 10:01

anders urban wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> jeg trykker mini-kaliifen (som min computer hedder)i internet
> exeplorer spørger den om brugernavn og password

Jeg havde samme problem.
Læste her:
http://www.msfn.org/board/lofiversion/index.php/t33489.html

forsøgte med de anviste muligheder, men måtte
afinstallere/installere IIS 2 gange før det hjalp.

mvh
Ole Hanghøj