link
Fra : Henrik Woer

Dato : 29-07-07 21:27

Mine tekster hentes fra en database. Kan jeg på en eller anden måde få det
til at fungere således at et enkelt ord i teksten er et link til en ekstern
side, f.eks. som det her: "Jens vejmand ser Tour De France på www.TV2.dk
selvom han har slået sin hånd"

Henrik

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 29-07-07 21:46

On Sun, 29 Jul 2007 22:27:24 +0200, "Henrik Woer" <henrik@woer.dk>
wrote:

> [...]
>til at fungere således at et enkelt ord i teksten er et link til en ekstern

Skudt fra hoften, må det blive noget med:

=left(tekstvariablel, 10) + '.....'%></A>

Det er IKKE testet og bare smidt ud som jeg gætter på. Udskift
linkvariabel og tekstvariabel med de rigtige variablnavne fra din
database record.

Men pointen er LEFT funktionen som tager de 10 karakterer til venstre
i din tekst og så har jeg så lavet en +'......' for at sætte nogle
punktummer efter de 10 karakterer.

Mvh. Brian

--
Creator of http://www.natart.dk
Webgalleri? http://www.brinch.it/webgal.asp

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 30-07-07 16:26

On Sun, 29 Jul 2007 22:46:17 +0200, Brian B. Christensen
<nej@denneemailerikkedenrigtige.dk> wrote:

>Skudt fra hoften, må det blive noget med:

Jeg kan se at jeg misforstod dit spørgsmål - beklager.

Fra : Michael Zedeler

Dato : 29-07-07 22:57

Henrik Woer wrote:
> [...]
> til at fungere således at et enkelt ord i teksten er et link til en ekstern

Ja. Du kan blot gemme (x)html direkte i databasen.

Mvh. Michael.

Fra : Jørn Andersen

Dato : 30-07-07 01:38

On Sun, 29 Jul 2007 23:56:36 +0200, Michael Zedeler <michael@zedeler.dk>
wrote:

>Ja. Du kan blot gemme (x)html direkte i databasen.

Det forhindrer så, at man ikke kan bruge teksten til andet end HTML - fx
PDF eller andet.
Hvis ikke det er - eller bliver - et problem, så OK.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Michael Zedeler

Dato : 30-07-07 22:38

Jørn Andersen wrote:

> Det forhindrer så, at man ikke kan bruge teksten til andet end HTML - fx
> PDF eller andet.

Der bliver spurgt til hvordan man lagrer et link - så er problemet at
repræsentere det i databasen. Hvis det også skal bruges til f. eks. PDF,
skal man jo stadigvæk behandle links korrekt. Der er vel intet til
hinder for at parse indholdet og få det konverteret korrekt til PDF -
med links.

Mvh. Michael.

Fra : Jørn Andersen

Dato : 30-07-07 23:56

On Mon, 30 Jul 2007 23:38:24 +0200, Michael Zedeler <michael@zedeler.dk>
wrote:

>Der bliver spurgt til hvordan man lagrer et link

Måske. Eller også bliver der spurgt til, hvordan man gør et bestemt
tekstmønster til et link. Altså www.tv2.dk -> et link til TV2 - ?

>- så er problemet at
>repræsentere det i databasen.

Jeps.

>Hvis det også skal bruges til f. eks. PDF,
>skal man jo stadigvæk behandle links korrekt. Der er vel intet til
>hinder for at parse indholdet og få det konverteret korrekt til PDF -
>med links.

Det er rigtigt, men det kan virke lidt bagvendt at gemme én måde at
repræsentere links på (HTML), hvis det siden skal repræsenteres på en
anden måde.
Så ville det måske give mere mening at gemme selve linket (i sin rene
form - som url) og bruge nogle pladsholdere i teksten i stedet.
Men klart: Begge dele kan bruges.

Men nu er vi vist lidt langt væk fra Henriks problem ...

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Michael Zedeler

Dato : 31-07-07 23:16

Jørn Andersen wrote:

> Måske. Eller også bliver der spurgt til, hvordan man gør et bestemt
> tekstmønster til et link. Altså www.tv2.dk -> et link til TV2 - ?

Hvis det er tilfældet, er mit forslag ikke specielt godt, men det har
Henrik jo ikke kommenteret endnu. I det hele taget er Henrik temmeligt
stille i denne tråd.

> [...]
> Så ville det måske give mere mening at gemme selve linket (i sin rene
> form - som url) og bruge nogle pladsholdere i teksten i stedet.

Det lyder som en rigtigt god idé. Hvad med f. eks.

?

Mvh. Michael.