?"http_referer"
Fra : Ukendt

Dato : 29-07-07 15:16

Hej,

Jeg registrer dato og tid plus nedenstående server variabler
("remote_addr")
("http_referer")
("remote_host")
("http_user_agent")

ved besøg på www.fladbrovej.dk

Det undrer mig at mange billedopslag på siden "ViewPicNo" ikke har en
("http_referer") værdi, se databasen:
http://www.fladbrovej.dk/counter-db/visit-all.asp (jeg har midlertidigt
fjernet password beskyttelsen på siden) .

Skyldes den manglende ("http_referer") at brugeren retter Id nummer direkte
i URL, og hvad kan jeg gøre for at finde ud af hvor disse besøg kommer fra?

Mvh
Henning

Fra : Thrane

Dato : 29-07-07 19:57

"Henning Smed Sørensen" <Henning snabela smeds dot dk> wrote in message
> [...]
>
> Skyldes den manglende ("http_referer") at brugeren retter Id nummer
> direkte i URL, og hvad kan jeg gøre for at finde ud af hvor disse besøg

Hvis man går direkte ind på siden er der ingen referer.
Det samme gælder vist, hvis man kommer fra et mail-program.

--
Thrane

Fra : Jørn Andersen

Dato : 29-07-07 20:02

On Sun, 29 Jul 2007 16:16:19 +0200, "Henning Smed Sørensen" <Henning
snabela smeds dot dk> wrote:

> [...]
>fjernet password beskyttelsen på siden) .
>
>Skyldes den manglende ("http_referer") at brugeren retter Id nummer direkte

Meget sandsynligt - det giver i hvert fald dette resultat.

>og hvad kan jeg gøre for at finde ud af hvor disse besøg kommer fra?

Hvis du mener "hvilken side", så kommer de jo ingen steder fra. Hvis du
mener "hvilken IP", så har du jo logget den.

Hvis folk selv indtaster URL eller henter den i deres "Foretrukne", så
er der ingen HTTP Referer.
Hvis folk selv retter Id, så kan du evt. kigge efter, om samme IP er
logget med en anden IP lidt tidligere.

Eller har jeg misforstået noget?

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-07 08:19

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> wrote in message

> [...]
> er der ingen HTTP Referer.
> Hvis folk selv retter Id, så kan du evt. kigge efter, om samme IP er

Hej Jørn & Thrane,
Tak for jeres svar, ja jeg kan filtrere på IP adressen for at se om samme
bruger på et tidspunkt har besøgt startsiden, og derefter går direkte til et
billede via foretrukne.
Det undrer mig bare at så stor en procentdel går direkte til et billede, og
jeg håbede at en anden server variabel kunne give mig flere oplysninger.

MVH
Henning
www.fladbrovej.dk