Siden skal huske FORM'ens valgte data efte~
Fra : Ole Hanghøj

Dato : 22-07-07 21:18

Jeg har en FORM med en del valg.
Glemmer en bruger et enkelt (eller flere) valg og klikker SUBMIT,
får man en fejlmeddlelse om at alle valg SKAL foretages.

Jeg vil gerne undgå at Formen nulstilles efter en tur til
serveren.

Mit ønske kan programmeres, men det er bøvlet.
Jeg tænker der findes fikse løsninger - måske i retningen af "vis
forrige side" eller lign.

Kan ikke overskue det...
Er der nogen der kan det?

mvh
Ole Hanghøj

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-07 00:33

"Ole Hanghøj" <ole@haunsbjerg.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> får man en fejlmeddlelse om at alle valg SKAL foretages.
>
> Jeg vil gerne undgå at Formen nulstilles efter en tur til

Tilføj en tekst til fejlmeldingen: "Klik på browserens Tilbage knap"

Bjarne

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-07 10:03

"Ole Hanghøj" <ole@haunsbjerg.dk> wrote in message
> [...]
>
> Mit ønske kan programmeres, men det er bøvlet.
> Jeg tænker der findes fikse løsninger - måske i retningen af "vis

På mine 'Fejl Sider' bruger jeg:

M.v.h.
Henning

Fra : Thrane

Dato : 23-07-07 13:40

> [...]
>
> Mit ønske kan programmeres, men det er bøvlet.
> Jeg tænker der findes fikse løsninger - måske i retningen af "vis

Jeg ville gemme indtastningerne som Sessions.
Så kan du kalde dem igen efetr siden fejler.
Husk at nulstille dem efter formen er sendt...

--
Thrane

Fra : Jørn Andersen

Dato : 23-07-07 14:17

On 22 Jul 2007 20:17:55 GMT, Ole Hanghøj <ole@haunsbjerg.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg vil gerne undgå at Formen nulstilles efter en tur til
>serveren.
>
>Mit ønske kan programmeres, men det er bøvlet.

Det er nu ikke specielt bøvlet.
Sæt form'ens action til samme side og lad al form-behandling foregå på
denne side.
Sæt så form-felternes value som resultatet af Request.Form.

Fx:
strErr = ""
blnFormSendt = False

If Len(Request.Form()) > 0 Then
' Checker om form'en er sendt og sætter:
blnFormSendt = True

' Hent de forsk. inputs og validér
strNavn = Trim("" & Request.Form("navn"))
If Len(strNavn) < 3 Then
strErr = strErr & "Du har ikke udfyldt navn<br>" & vbcrlf
End If
' osv. med andre felter.

Else
' Hvis form ikke er sendt, sættes deres default-værdier
strNavn = ""
' osv. med andre felter.
End If

' Hvis der var fejl, udskrives fejlmeddelelser
If blnFormSendt Then
If strErr <> "" Then
Response.Write "<p><strong class=""rod"">" & strErr & "Ret
venligst!</strong></p>" & vbcrlf & vbcrlf
Else
' Hvis den var fejlfri, foretager du din databehandling her

End If
End

' Hvis form'en ikke er sendt, eller hvis den er sendt med fejl
udskriver du formen
If (Not blnFormSendt) Or (blnFormSendt And strErr <> "") Then
%>
<form action="denneside.asp" method="post">
<input type="text" name="navn" value="<%= strNavn %>">

osv. med de andre felter.
<%
End If
%>

Håber du fanger ideen - ellers leg lidt med det og spørg igen.
Du kan bruge samme metode, hvis du vil lave en "bekræft-side", hvor folk
skal bekræfte deres input.

----

Du kan selvfølgelig mange gange spare en tur over serveren med
J(ava)Script-validering, men der bør altid være en serverside-valisering
for dem, som ikke har clientside-scripting slået til.

>Jeg tænker der findes fikse løsninger - måske i retningen af "vis
>forrige side" eller lign.

Det kan man godt, men folk bliver som regel sure, hvis de af en eller
anden grund mister deres indtastede input + at du får bedre muligheder
for at lave sigende fejl-kommentarer til folk ved at håndtere fejlene
serverside.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Ole Hanghøj

Dato : 25-07-07 09:13

Efter et par dages ferie, ser jeg dit svar.
Det ser lovende ud. jeg vil lege lidt med ideen.
Mange tak.