Tjek Sub-Domæne status??
Fra : Jeppe Richardt

Dato : 20-07-07 00:09

Jeg tænkte på om det på nogen måde var muligt at tjekke et sub-domænes
status?
Har set massere at script osv. der kan tjekke et domains status, men
ingen af dem virker til sub-domænes?

Problemet er vil, at hvis et sub domæne ikke findes, sendes man bare
til selve domænet?
Men håber der er nogle der har en løsning..

Mvh Jeppe Richardt

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 20-07-07 01:42

Jeppe Richardt wrote:
> [...]
> til selve domænet?
> Men håber der er nogle der har en løsning..

Hvad havde du i tankerne? At man tjekker ip'en på et bestemt subdomain
eller bare ping et bestemt subdomain og tjek om det svarer?
- Det er de eneste to tests jeg kan komme i tanke om man kan lave på
subdomains hvad angår http.

Fra : Jeppe Richardt

Dato : 20-07-07 02:19

> [...]
> eller bare ping et bestemt subdomain og tjek om det svarer?
> - Det er de eneste to tests jeg kan komme i tanke om man kan lave på

Jeg må ærlig indrømme jeg ved ikke selv hvordan, og hvilken måde man
kan gøre det på..
Men altså, hvis man kunne få et sub domæne til at leje et rigtigt
domæne. På den måde at man ville kunne tjekke om fx mysite.host.dk var
taget.

Altså den måde jeg jo ellers normalt ville tjekke om et domæne er
ledigt var jo bare ved at teste og domænet svarede..(Ved godt den ikke
holder helt i by retten, men overordnet virker det fint)
Men kunne man sætte noget på med:
HVIS Domæne svarer OG det ikke er lig med host SÅ er det frit
ELLERS optaget

??
Bare et skud i tågen :S