Problemer med cookie
Fra : Skunsen

Dato : 17-07-07 20:50

Jeg er ved at lave en side med login, som laves med en session. I
toppen af alle dokumenter tjekkes om sessionen er true, og hvis
ikke, så tjekkes om der er en cookie. Cookien indeholder
brugernavn og et hash af koden.
Problemet at det ikke er altid at den kan hente værdierne i
cookien, selvom cookien ligger på pc'en.

Koden i toppen, ser således ud:
<%
'Tjek login
If Session("login") = True Then

StrBruger_id = session("Bruger_id")

Else

'Tjekkes om der er en cookie til autologin
StrCookieKode = Request.Cookies("huskmig")("tjek")
StrCookieNavn = Request.Cookies("huskmig")("login")
response.write("Navn fra cookie:" & StrCookieNavn & "<br>")
response.write("Kode fra cookie:" & StrCookieKode & "<br><br>")
response.end

Jeg har lavet response-sætningerne for at tjekke om den hentede
værdierne. Det gør den ikke, men sessionen er heller ikke true.

I cookien står følgende:
huskmig
tjek=70e94a2e8047b136a4caf5d31fce99a1&login=test
www.revsbaeks.dk/
1536
1971499008
29875902
4157291680
29870045
*

Et eksempel findes på www.revsbaeks.dk/maj07/test.asp

Er der nogen, der har nogle forslag?

Mvh
Tina

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Skunsen

Dato : 17-07-07 20:53

Skal lige nævne at jeg bruger IE 7

Fra : Skunsen

Dato : 17-07-07 23:15

Jeg har løst problemet, der var et kommentar-tegn (') foran
sætningen, hvor der skrives hvornår cookien udløber.

UPS!