Så skriv for h.. fejlen... (on error ...)
Fra : Leif Neland

Dato : 16-07-07 11:57

IIS, Vbscript(?)

Jeg har en funktion med en fejl i.

Opbygning af siden:
include top.asp (udskrivning af sidetop)
include funktioner.asp
kald funktion_A
include bottom.asp (udskrivning af sidebund)

funktion_A er en løkke, der kalder funktion_B for hvert gennemløb

Der er en fejl i funktion_B

Resultat: Toppen udskrives, første gennemløb af funktion_A, indtil
funktion_B.
Derefter "dør" funktion A, og der fortsættes med bottom.asp

Det sker, hvis jeg bruger "on error goto 0"
Hvis jeg bruger "on error resume next", fortsætter siden ufortrødent, uden
resultatet fra funktion_B. (Det er jo meningen med "resume next")

Men uanset on error goto 0 eller resume next, får jeg ingen info om i
hvilken linie/fil, fejlen er, eller hvad der er galt.
Det er virkelig belastende, at måtte gætte sig frem, når man koder, og lægge
linier med response.write "Nu er vi nået til punkt 27..."

Skal jeg virkelig til at checkke errorobjektet efter hver linie?! Eller
hvordan får jeg IIS til at skrive hvor og hvad der er gået galt?

Leif

Fra : Jørn Andersen

Dato : 16-07-07 20:41

On Mon, 16 Jul 2007 12:56:54 +0200, "Leif Neland" <leif@neland.dk>
wrote:

>Men uanset on error goto 0 eller resume next, får jeg ingen info om i
>hvilken linie/fil, fejlen er, eller hvad der er galt.

Er du sikker? Jeg er flere gange blevet snydt af, at fejlen ikke blev
vist i browseren, men når jeg kiggede i kildekoden, så var den der godt
nok ...

Blot et skud i tågen.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Leif Neland

Dato : 26-07-07 13:38

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> skrev i en meddelelse

> Er du sikker? Jeg er flere gange blevet snydt af, at fejlen ikke blev
> vist i browseren, men når jeg kiggede i kildekoden, så var den der godt
> nok ...

Nej, den er heller ikke skjult i kildekoden.

Leif