Timer på script
Fra : Aske H

Dato : 12-07-07 13:42

Er der nogen der kan hjælpe mig med at få en timer på et script ?

altså der skal gå ca. 30 sek før scriptet bliver kørt..

har brugt hele dagen på google uden held, så håber virkelig der
er nogen her der kan hjælpe mig

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørn Andersen

Dato : 12-07-07 14:06

On 12 Jul 2007 12:42:29 GMT, Aske H <plaskee@gmail.com> wrote:

>Er der nogen der kan hjælpe mig med at få en timer på et script ?
>
>altså der skal gå ca. 30 sek før scriptet bliver kørt..

Hvorfor?

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Aske H

Dato : 12-07-07 14:38

Jørn Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Hvorfor?
>

> Mvh. Jørn
>
> --
> Jørn Andersen,
> Brønshøj

Jeg har en side med en nyheds/tilbudsbox, og hver gang du opdatere
kommer der et andet tilbud, altså den vælger random mellem en masse
nyheder/tilbud.

men så vil jeg bare have den til at opdatere automatisk.

så ville bare gerne have en timeout på 30 sek. og så køre en

response.redirect("banner.asp")

på den måde vil siden opdatere hvert 30 sekund

Fra : Jørn Andersen

Dato : 12-07-07 16:56

On 12 Jul 2007 13:37:49 GMT, Aske H <plaskee@gmail.com> wrote:

> [...]
>
>så ville bare gerne have en timeout på 30 sek. og så køre en
>
>response.redirect("banner.asp")
>

>på den måde vil siden opdatere hvert 30 sekund

Hvis jeg forstår dig rigtigt, så vil du ikke få det resultat, du ønsker.
Jeg tror du misforstår, hvad der sker på serveren og hvad der sker hos
klienten (browseren).
Browseren sender en request til serveren, som så afvikler noget ASP.
Resultatet af ASP'en bliver så sendt til klienten.

Hvis du laver (gentagen) timeout i et ASP-script, vil der aldrig blive
sendt noget til klienten (medmindre du laver en Response.Flush), da
scriptet aldrig bliver færdigt.

Hvis du vil have et banner der skifter hos klienten med 30 sek.s
mellemrum - hvilket i øvrigt er dødirriterende at se på - så kan du evt.
lave banneret i en iframe, som opdateres. Eller du kan lave noget
(clientside) JScript, som skifter mellem forskellige.

Personligt vil jeg mene, at du bør nøjes med at vælge et random banner
for hver gang brugeren skifter side. Jeg bliver i hvert fald ret
irriteret på sider, der automatisk står og skifter, uden jeg har bedt om
det.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,