nyeste i mdb
Fra : kasper

Dato : 06-07-07 23:04

heey
jeg vil gerne vide om der er nogen af jer der ved hvordan man får
en asp fil til at hente fx de 3 nyeste i mdb filen ved hjælp af
den dato man har indskrevet i mdb'en. altså den kun henter de 3
nyeste efter dato...???

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Finn Elmgaard

Dato : 07-07-07 09:07

"kasper" <Jeg_knepper_din_mo@r.dk> wrote in message
> [...]
> en asp fil til at hente fx de 3 nyeste i mdb filen ved hjælp af
> den dato man har indskrevet i mdb'en. altså den kun henter de 3

Der er flere mulige løsninger. Hvis du ud over dato også har et ID med
autonummerering (hvilket man jo ofte har) kan du først spørge på max ID, der
vil svare til den nyeste dato (SELECT Max(ID) FROM.....). Derefter kan du
udvælge de poster, hvor ID > MaxID-3.

Der er måske en teoretisk risiko for, at der efter forespørgslen på MaxID
indsættes en ny post i det nanosekund der går, inden du udtrækker de 3
poster. Meeeen, så skal du vist være meget uheldig.

Du kan også udtrække en større mængde poster (alle), lægge dem i et array og
sortere. Men det kræver mere kode.

mvh
Finn

Fra : Jørn Andersen

Dato : 12-07-07 13:54

On 06 Jul 2007 22:03:39 GMT, kasper <Jeg_knepper_din_mo@r.dk> wrote:

> [...]
>en asp fil til at hente fx de 3 nyeste i mdb filen ved hjælp af
>den dato man har indskrevet i mdb'en. altså den kun henter de 3

SELECT TOP 3 [... felter ...] FROM db ORDER BY minDato DESC

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj